Atvieglos kontrabandas apkarošanu, izmantojot Daugavu
Grozījumi noteikumos par “Latvijas valsts robežas joslu, patrulēšanas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas, valsts robežas joslas un patrulēšanas joslas norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību” papildināti ar vairākiem nekustamo īpašumu posmiem.
Grozījumos patrulēšanas joslas novietojums pietuvināts pēc iespējas tuvāk krasta krotes līnijai, ievērojot dabisko reljefu un izbūves iespējas, un lai nodrošinātu patrulēšanas joslas ilgmūžību.
Gadījumā, ja patrulēšanas josla tiks iekārtota tuvāk valsts robežas līnijai, tad robežsargiem ziemas un pavasara periodā nebūs reālas iespējas pārvietoties pa iekārtoto patrulēšanas joslu, skaidroja Iekšlietu ministrijā (IeM).
Līdz ar to patrulēšanas joslas izmēri, tajā skaitā tās garums ir izvēlēti, lai nodrošinātu nepārtrauktu robežsargu pārvietošanos gar robežu, veicot tās apsekošanu, uzsver IeM. Žoga izbūve paredzēta tikai ap novērošanas torņiem.
Vienlaikus, šobrīd nav iespējams konkretizēt tauvas joslas novietojumu iepretim provizoriskajam patrulēšanas joslas novietojumam un norādīt vietas, kur būtu iespējama piekļuve tauvas joslai.
Kvalitatīvi iekārtota patrulēšanas josla un robežzīmju uzraudzības josla pēc iespējas tuvāk valsts robežai un Daugavas upes krasta līnijai būtiski atvieglos kontrabandas apkarošanu, kā arī cilvēku evakuāciju glābšanas operāciju laikā, skaidro IeM.
Horizontāla patrulēšanas joslas noteikšana ir uzskatāma par efektīvāko un kopumā piemērotāko risinājumu, jo vislabāk ļauj kontrolēt situāciju uz robežas, uzsver ministrijā. Tiks būtiski atvieglota kinologa ar dienesta suni nokļūšanu uz pārkāpuma vietu un paātrināta valsts robežas pārkāpēju maršruta identifikācija, kā arī paaugstināta meklēšanas pasākumu efektivitāte un likumpārkāpēju likumīgas aizturēšanas pasākumu īstenošana.