Katrīna, Kate, Kadrija, Trīne, Katrīne
Iesūti
Atpakaļ

Pagarināts sūdzību izskatīšanas termiņš konkursā par sabiedriskā transporta nodrošināšanu septiņās reģionālo autobusu tīkla daļās

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) līdz 17.novembrim pagarinājis sūdzību izskatīšanas termiņu Autotransporta direkcijas (ATD) konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033.gadam septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās, liecina IUB informācija.

ATD 11.oktobrī izskatīja septiņas sūdzības konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033.gadam septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās.

Taču IUB Iesniegumu izskatīšanas komisijas starplēmumā minēts, lai lieta tiktu izskatīta objektīvi un vispusīgi, ievērojot arī izskatāmās lietas sarežģītību un apmēru, iesniegumos norādīto faktu un apstākļu pilnīgai izvērtēšanai nepieciešams pagarināt lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu. Termiņš pagarināts līdz 2022.gada 17.novembrim.

Jau ziņots, ka konkursā pa vienai sūdzībai iesniegusi personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “VTU Valmiera”, pašvaldības SIA “Ventspils reiss”, kā arī personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” un Lietuvas uzņēmums “Vlasava”. Savukārt pa divām sūdzībām iesniegusi SIA “Tukuma auto” un AS “Talsu autotransports”.

ATD konkursā maršruta tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi” par uzvarētāju atzīts “Latvijas sabiedriskais autobuss”, maršruta tīkla daļā “Jelgava, Dobele” – “Talsu autotransports”, maršruta tīkla daļā “Madona” – SIA “Norma – A”, maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” – personu apvienība AS “Rēzeknes autobusu parks” un SIA “RO Reiss”, maršruta tīkla daļā “Talsi, Tukums” – “Tukuma auto”, maršruta tīkla daļā “Valmiera, Valka, Smiltene” – “VTU Valmiera”, bet maršruta tīkla daļā “Ventspils” – “Latvijas sabiedriskais autobuss”.

Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.

Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti.

Lielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Madona” un “Ventspils” – uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat tika saņemti astoņi piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka, Smiltene”. Maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” tika iesniegti septiņi piedāvājumi, bet “Jelgava, Dobele” – seši.

Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz 2033.gada beigām.

Šis bija atkārtoti sludināts konkurss, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.

Šīs bija pēdējās septiņas tīkla daļas, kurās tika izsludināts konkurss.

Iepriekš izsludinātajās piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stājās spēkā 2021.gada 1.augustā. Savukārt četrās maršrutu tīkla daļās – “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” – iepirkumu komisija ir noteikusi uzvarētājus, no kuriem tīkla daļās “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” līgumi stājās spēkā 2022.gada 1.jūlijā, bet tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” noteikts sagatavošanās posma pagarinājums līdz 2023.gada 30.jūnijam.

Pēc visu līgumu noslēgšanas un spēkā stāšanās visās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi.