Atpakaļ

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs pērn samazinājies par 1,7%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs pērn Latvijā samazinājās par 1,7% salīdzinājumā ar 2021.gadu un bija 21,588 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Tostarp starptautisko pārvadājumu apmērs veidoja 19,89 miljonus tonnu, kas ir samazinājies par 0,5%, salīdzinot ar 2021.gadu, bet iekšzemes pārvadājumu apmērs sarucis par 13,8% – līdz 1,698 miljoniem tonnu.

Ministrijas apkopotā informācija liecina, ka tranzīta kravu apmērs 2022.gadā veidoja 17,599 miljonus tonnu, kas ir pieaugums par 3% salīdzinājumā ar gadu iepriekš.

Tostarp dzelzceļa tranzīta kravu apmērs caur ostām pērn veidoja 15,505 miljonus tonnu, kas ir par 22,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet sauszemes tranzīts caur Latvijas teritoriju – 2,094 miljonus tonnu, kas ir samazinājums par 52,4%.

Satiksmes ministrijā norāda, ka tāpat kā ostas arī dzelzceļš strādā, lai pielāgotos jaunajai ģeopolitiskajai realitātei. Tranzīta pārvadājumu pieaugumu ministrijā skaidro ar to, ka dzelzceļa nozare ir spējusi piesaistīt kravas no jauniem mērķa tirgiem – Kazahstānas un Uzbekistānas, kur kravu apjomi ir būtiski palielinājušies. Vairākas reizes ir pieauguši ogļu un rūdas kravu pārvadājumi.

Pērn iekšzemes dzelzceļa kravu pārvadājumi sasnieguši 1,7 miljonus tonnu, kas ir par 13,8% mazāk nekā 2021.gadā. Satiksmes ministrijā skaidro, ka VAS “Latvijas dzelzceļš” nodrošina maksimālu atbalstu vietējiem kravu īpašniekiem un eksportētājiem gan nepieciešamā ritošā sastāva nodrošināšanā, gan nepieciešamo pārvadājumu veikšanā. Sekmīgi nodrošināti pārvadājumi pagājušā gada graudu sezonā lauksaimniekiem. Saskaņā ar “Latvijas dzelzceļa” veiktajām izpētēm iekšzemes pārvadājumu potenciāls ir vidēji 4,2 miljonus tonnas gadā –  pamatā tādas kravu grupas kā graudi, koksnes šķelda, granulas, kokmateriāli, cements.

2021.gadā Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs samazinājās par 8,9% salīdzinājumā ar 2020.gadu un bija 21,963 miljoni tonnu.