Atpakaļ

“220.lv”: Iedzīvotāji tiešsaistes pirkumos kļuvuši zinošāki un pārliecinātāki

Galvenais ieguvums pēc e-komercijas nozares augstā pieprasījuma pandēmijas gados ir pircēju pārliecības kāpums par saviem pirkumiem internetā, proti, iedzīvotāji ir kļuvuši zinošāki un drošāki, turklāt iepērkas gudri, pētot, meklējot un analizējot labāko no piedāvājumiem.

Viņš skaidroja, ka e-komercija pēdējos gados ir piedzīvojusi būtiskas izmaiņas, tostarp Covid-19 pandēmijas laikā nozare piedzīvoja neiedomājamu kāpumu, jo pirkumiem tiešsaistē pievērsās ne tikai tie, kuri to jau darīja iepriekš, bet arī citi.

Ozols sacīja, ka krīzes laikā “220.lv” pārdošanas apjomi pieauga pat par 40%. “Droši var teikt, ka pandēmija sekmēja jaunu iedzīvotāju pirkšanas paradumu veidošanos, pārejot uz interneta pirkumiem,” norādīja Ozols, paužot gandarījumu, ka šie ir paradumi, kuri pircēju ikdienā ir atnākuši uz palikšanu, tostarp arī to pircēju vidū, kuri līdz pandēmijai iepirkās tikai klātienē. Tāpat pandēmija veicinājusi strauju biznesa pāriešanu uz e-komerciju.

Raksturojot Krievijas izvērstās karadarbības ietekmi uz e-komerciju, Ozols atzina, ka sākotnēji situācija mainījās ļoti strauji. “Tā kā piedzīvojām negaidītu šoku, var teikt, ka uz pāris dienām pirkumi pat apstājās un pieredzējām negaidītu dīkstāvi,” minēja kompānijas pārstāvis, piebilstot, ka šī tendence bija īslaicīga – drīz vien aktivitāte atgriezās un iedzīvotāji pastiprināti sāka pirkt dažādas pirmās nepieciešamības un izdzīvošanas preces.

“Jebkurā gadījumā šobrīd redzam, ka situācija ir stabilizējusies un esam atgriezušies ierastajā ikdienā. Pircēju rutīna ir iegādāties preces gan klātienē, gan tiešsaistē,” pauda Ozols.

Taujāts par pašreizējām tendencēm, Ozols norādīja, ka galvenais ieguvums pēc e-komercijas nozares augstā pieprasījuma pandēmijas gados, ir pircēju pārliecības kāpums par saviem pirkumiem internetā. Tāpat pircēji ir pieraduši pie tirdzniecības sezonālajiem cikliem, kuri no gada uz gada atkārtojas, kam racionālākie pircēji rūpīgi seko līdzi un gatavojas, jo īpaši Ziemassvētku laikā, kad tiek iegādātas dāvanas, ierīces mājai un citas dārgākas lietas, kuru iegāde iepriekš ir ieplānota, pirkumu veicot atlaižu brīdī.

Tajā pašā laikā pircēji ir kļuvuši ievērojami prasīgāki, sekojot līdzi tam, lai internetā tirgoto preču apraksti ir pēc iespējas precīzāki un detalizētāki, lai tirgotāji turētu savus dotos solījumus, kā arī, lai iepirkšanās ir iespējami ērta, atzina Ozols.

Vaicāts par konkurences apstākļiem e-komercijā, “220.lv” pārstāvis pauda, ka tā nenoliedzami pieaug, jo pircējiem ir pietiekami lielas izvēles iespējas un varanti, un neapmierināti pircēji visbiežāk ātri un viegli pāriet no viena tirgotāja uz otru. “Tieši tāpēc katra ilgtermiņa e-komercijas tirgus spēlētāja šā brīža svarīgākais uzdevums ir iegūt pircēju lojalitāti,” norādīja Ozols.

Komentējot šī gada prognozes, Ozols pauda, ka kompānijā tiek prognozēta turpmāka e-komercijas izaugsme. Pēc viņa paustā, Latvijā 2023.gadā līdz šim “220.lv” piedzīvojis 20% kāpumu, no mēneša uz mēnesi izaugsmes rādītājiem variējot, bet saglabājot stabilu izaugsmi ilgākā laika posmā.

“Līdz ar to uzņēmums savos datos nenovēro kritumu par spīti cenu kāpumam vai ekonomiskajiem izaicinājumiem,” atzīmēja Ozols.

Tikmēr svarīgākā globālā tendence Ozola ieskatā ir, ka patlaban strauji pieaug “marketplace” jeb tirdzniecības platformu popularitāte. Vairāk un vairāk uzņēmēji savu tirdzniecību sāk dažādās gan lokālās, gan starptautiskās “marketplace” tirdzniecības platformās, un arī pircēji preces meklē tieši tur.

Saskaņā ar Ozola teikto, kopumā pasaulē ir vairāk nekā 438 dažādas tirdzniecības platformas un 40% no tām darbojas Eiropā, kur 57% no pārdošanas apjomiem Eiropā ir ģenerēti tieši “marketplace” vidē.

“Uzņēmēju pārdošanas rezultāti caur tirdzniecības platformām būs lielākā un straujāk augošā tirdzniecības ķēdē 2022.-2027.gadu ciklā,” prognozēja Ozols.

Saskaņā ar viņa aplēsēm, līdz 2027.gadam pārdošanas apjomi “marketplace” vidē globāli augs līdz vairāk nekā 1,3 triljoniem ASV dolāru, veidojot 38% no visiem globālajiem tirdzniecības apjomiem. Tikmēr tirgotāju darījumi jeb trešo pušu darījumi “marketplace” platformās sasniegs 59% no globālajiem e-komercijas pārdošanas apjomiem, salīdzinot ar 56%, kas tika sasniegti 2022.gadā.

Augošākās kategorijas būs preces mājsaimniecībai un dzīvnieku barība, prognozēja Ozols.

Jau vēstīts, ka “220.lv” pārstāvošais uzņēmums SIA “Pigu Latvia” finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.martam, strādāja ar 40,742 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 19% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 24,7% un bija 817 307 eiro.

“Pigu Latvia” reģistrēta 2005.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3 735 984 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Lietuvas “Pigu”.

“PHH Group” tika izveidota, kad “Pigu Group”, kurā iekļaujas arī “220.lv”, apvienojās ar Somijas “Hobby Hall”. “PHH Group” pārvalda e-veikalus un tirdzniecības platformas Somijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Uzņēmuma grupā ir “220.lv”, “Pigu.lt”, “Kaup24.ee”, “Hansapost.ee” un “Hobbyhall.fi”.