LDz saskata iespēju šoruden iesaistīties Ukrainas graudu pārvadāšanā
Viņš minēja, ka iepriekš bija skeptisks par Ukrainas graudu pārvadāšanas iespējām pa dzelzceļu caur Latviju. “Līdz šā gada vasarai biju absolūti skeptisks par šo jautājumu un uzskatīju, ka industriālos apmēros tas nav iespējams,” teica Pļavnieks, skaidrojot, ka šādos pārvadājumos būtu jāveic divas pārkraušanas.
Vienlaikus Pļavnieks pauda, ka loģistikas tehnoloģijas un pārkraušanas iespējas ir attīstījušās tādā mērā, ka šobrīd ir iespējams izmantot daudz operatīvāk pārkraujamas vienības. “Šobrīd ir parādījusies iespēja Ukrainas graudu pārvadājumiem,” teica Pļavnieks.
Tostarp viņš minēja, ka pagājušajā nedēļā notika tikšanās ar Ukrainas vēstnieku Latvijā, kā arī uzņēmuma darbinieki svētdien, 13.augustā, atgriezās no vizītes Ukrainā.
Pēc LDz valdes priekšsēdētāja teiktā, caur Latviju gada laikā varētu transportēt apmēram 500 000 tonnu līdz vienam miljonam tonnu Ukrainas graudu.
Pļavnieks arī minēja, ka Ukrainas graudu pārvadāšanā LDz varēt iesaistīties šoruden.
Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDz ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDz apsardze”, loģistikas uzņēmums “LDz loģistika”.