Lai pielāgotos iedzīvotāju pirktspējai, ražotāji piedāvā vairāk akcijas
Šure skaidroja, ka iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos pārtikas ražotāji Latvijā izjūt ļoti krasi un asi, turklāt Latvijas iedzīvotāji pārtikai tērē lielāku daļu savu ienākumu nekā citās valstīs. Zemākajai cenai ir ļoti liela nozīme un pat vēl lielāka nekā līdz šim, tādēļ pārtikas ražotāji lielāko uzsvaru liek tieši uz ekonomisko segmentu un pārstrukturē klāstu, lai pielāgotos pirktspējai, norādīja Šure.
Viņa stāstīja, ka, tā kā nākotnes neskaidrības dēļ ir ļoti riskanti uzreiz dot cenas samazinājumu kopumā, Latvijas pārtikas ražotāji ļoti daudz produktu grupās piedāvā akciju cenas. “Ceram, ka mazumtirgotāji arī atspoguļo šīs akcijas cenas veikalu plauktos,” piebilda Šure.
Tāpat Šure stāstīja, ka inflācijas sākumā iedzīvotājiem vēl bija uzkrājumi un ietaupījumi, tāpēc cilvēki varēja atļauties vairāk nekā tagad. Patlaban, kad jau vairāk nekā pusgadu jāsadzīvo ar ļoti augstu inflāciju, par to pašu naudas daudzumu var nopirkt mazāk un no kaut kā ir jāatsakās.
Šure atzina, ka Latvijas ražotāji nevar konkurēt ar poļu lēto pārtiku, jo tas ir cits tirgus un citi ražošanas apjomi.
Vienlaikus viņa atzīme, ka vienmēr būs cilvēku grupa, kas varēs atļauties “premium” produktus, un, atkarībā no pieprasījuma, ražotājs arī izvērtē šo produktu ražošanu, bet arī “premium” precēm, kas vienmēr ir bijušas veikalu plauktos, bez šaubām klāsts samazinās.