VID mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi” nedarbojas tālruņos ar “Android” operētājsistēmu
Ja lietotne telefonā jau ir uzstādīta, uz “Android” tālruņa to var atvērt un sākt ievadīt čekus, bet tā nepabeidz sākto darbību un čeki nenonāk Elektroniskās deklarēšanās sistēmā (EDS).
Savukārt “iPhone” tālruņos lietotni joprojām var izmantot, un tā ir pieejama “App Store”.
VID pārstāvji skaidro, ka lietotne “Android” tālruņos nestrādā pēc jaunākajām izmaiņām tehniskajos nosacījumos, ko visām lietotnēm nosaka “Android” operētājsistēmas uzturētājs “Google”.
VID pašlaik strādā, lai nākotnē izveidotu iedzīvotājiem iespējami ērtu veidu attaisnoto izdevumu pievienošanai gada ienākumu deklarācijai. Savukārt, kamēr jaunais risinājums vēl nav izstrādāts, VID aicina izmantot jau esošās iespējas – iesniegt čekus tieši EDS, ko var izdarīt arī telefonā. Savukārt, apmeklējot ārstniecības iestādes, VID aicina izvēlēties e-kvītis, jo tās ārstniecības iestādes nosūta uz EDS automātiski.
Visa gada garumā čekus un kvītis iespējams pievienot EDS sadaļā “Attaisnoto izdevumu dokumenti”. To var izdarīt arī no telefona – telefonā, nospiežot pogu “Izvēlēties failu” iespējams pievienot gan jau iepriekš nofotografētu čeku, gan nofotografēt to pievienošanas laikā.
Latvijā teju 400 ārstniecības iestādes piedāvā iespēju pacientu e-kvītis nosūtīt VID.
Ja pacients vienu reizi parakstoties piekrīt, turpmāk ārstniecības iestāde maksājuma datus nosūta VID un cilvēkam pašam nekas nav jāievada – dati jau ir EDS un atliek tikai iesniegt deklarāciju.
Neatkarīgi no veida, kā čeks, kvīts vai e-kvīts ir iesniegta VID, to nepieciešams saglabāt, lai, ja nepieciešams, varētu uzrādīt VID.