PV: “Škoda Vagonka” prezentējis potenciālo risinājumu divriteņu novietnēm jaunajos elektrovilcienos
PV papildina, ka “Škoda Vagonka” prezentējusi iespēju divriteņus novietot gan horizontāli, gan vertikāli.
Tāpat plānots, ka velosipēdu statīvus ierīkos visos 32 jaunajos elektrovilcienos, katrā sastāvā paredzot vietas 12 riteņiem – katrā galvas vagonā pa sešiem.
Kompānijā norāda, ka, lai vienotos par gala variantu, “Škoda Vagonka” pēc velosipēdu entuziastu iesniegtajiem priekšlikumiem par āķu formu turētājiem piedāvās pilnveidotu iespējamo velonovietņu priekšlikumu, kas ļautu izvēlēties velosipēda novietošanas veidu.
Savukārt pēc gala risinājuma apstiprināšanas un vienošanās par projekta tehnisko specifikāciju aptuveni divos līdz trīs mēnešos sāksies velosipēdu novietņu ražošana un pēc tam pakāpeniska to uzstādīšana jaunajos vilcienos.
PV atzīmē, ka papildu konfigurāciju jaunajos elektrovilcienos ir tiesīgs nodrošināt uzņēmums “Škoda Vagonka”, kas pēc velosipēdu turētāju risinājuma ierīkošanas elektrovilcienus atkārtoti sertificēs atbilstoši spēkā esošajam normatīvajam regulējumam.
Velosipēdu turētāju izgatavošanai un izvietošanai vajadzīgās izmaksas, kas būs zināmas pēc gala varianta apstiprināšanas, plānots segt no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda finansējuma.
PV valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Raitis Nešpors atzīmē, ka uzņēmums ir gatavs sadarboties ar iesaistītajām pusēm, lai pēc iespējas ātrāk īstenotu šo projektu, ievērojot pasažieru pārvadājumu drošības standartus.
2023.gada decembra vidū “Pasažieru vilciens” sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Šobrīd “Pasažieru vilcienam” ir nodoti 17 vilcieni, taču visi 32 vilcieni ir jāpiegādā līdz šā gada vasaras vidum.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
Jau ziņots, ka 2022.gadā PV apgrozījums bija 52,242 miljoni eiro, kas ir par 18,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 2,2% – līdz 604 239 eiro.
PV izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.