Atpakaļ

Mazumtirdzniecības apgrozījums janvārī Latvijā pieaudzis par 15,6%

Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad janvārī, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 15,6% salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 5%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, auga par 33,1%, bet autodegvielas – par 2,1%.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums 2022.gada janvārī ir sasniegts, galvenokārt, pieaugot nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēram, jo samazinājās stingrie tirdzniecības ierobežojumi salīdzinājumā ar iepriekšējā gada janvāri.

Salīdzinot ar 2020.gada janvāri, kas vēl bija pirms pandēmijas, apgrozījuma pieaugums ir par 4,7%.

Statistikas pārvaldē norāda, ka salīdzinājumā ar 2021.gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā – 2,3 reizes, nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces – par 71,9% un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā – par 63,8%. Apgrozījums samazinājās mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 5,1%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, attiecīgajā periodā pieauga par 25,6%.

Savukārt 2022.gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3%.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā mēneša laikā bija pieaugums par 1,2%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,3%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība saglabājās nemainīga.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos – par 20,9%, kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā – par 7,3% un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā – par 4,5%. Lielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā – par 25%, mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 8% un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā – par 2,5%.

2022.gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 18,9%.