Asociācija: Reklāmas tirgus alus un vīna atlaižu un cenu reklāmu aizlieguma dēļ zaudēs 400 000 līdz 500 000 eiro gadā
Vienlaikus viņa uzsvēra, ka šie skaitļi ir aptuveni, jo asociācijai nav detalizēta monitoringa sistēma, lai spētu prognozēt precīzu ietekmi.
Visbiežāk šāda veida reklāmas tiek izvietotas kopā ar citiem produktiem, un likumam stājoties spēkā, tās aizstās cita veida produktu reklāmas, piebilda Liepiņa.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz cenu un atlaižu reklāmu aizliegumu alum un vīnam TV un radio.
Līdz šim Latvijā ir aizliegta alkoholisko dzērienu reklāma, izņemot divus dzērienu veidus – alu un vīnu.
Lai noteiktu visaptverošus alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmas un mārketinga ierobežojumus, ne tikai televīzijā un radio, bet arī internetā, kinoteātros, patērētājiem paredzētos drukātājos materiālos un citviet, Saeimas Sociālo un darba lietu komisija trešajā lasījumā ir atbalstījusi grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Grozījumi pašlaik tiek skaņoti ar Eiropas Komisiju.
Tāpat ziņots, ka reklāmas tirgus 2024.gada pirmajā pusgadā Latvijā veidoja 44,38 miljonus eiro, kas ir par 7,1% jeb 2,9 miljoniem eiro vairāk nekā pirmajā pusgadā pērn. Tostarp reklāmas TV veidoja 38,5% no kopējā reklāmas tirgus, bet reklāmas radio – 15,4%.