Klimatneitrāla “Narvesen” veikala izveidē investēti aptuveni 150 000 eiro
Viņa norādīja, ka uzņēmuma lielākais CO2 ražotais apjoms nāk no pārdodamo preču klāsta. Uzņēmuma nākotnes mērķis ir samazināt kompānijas ražoto CO2 emisiju apjumu divas reizes.
“Aprēķini liecina, ka ēkas izgatavošanas kopējo CO2 emisiju summa ir negatīva, un 92% no moduļa ražošanā izmantotajiem materiāliem iespējams atkārtoti izmantot vai pārstrādāt. Pieskaitot aprēķināto ēkas lietošanai nepieciešamo enerģiju, paredzētajā 50 gadu ekspluatācijas laikā kopējā emisiju vērtība ir 0 kilogrami CO2 emisiju uz kvadrātmetru gadā,” vēsta Dovidena.
Veikalā tradicionālie metāla, betona un polimēru materiāli ir aizstāti ar atjaunojamiem resursiem, kas minimizē ēkas oglekļa pēdu un padara to draudzīgāku apkārtējai videi un ikdienas lietotājiem, informē SIA “CO2 Zero” valdes loceklis Jānis Gavars.
Telpu apgaismojuma risinājums ir veidots, izmantojot LED gaismas, kas savienoti ar apgaismojuma vadības sistēmu. Tā nodrošina apgaismojuma jaudas regulēšanu atkarībā no dabiskās apgaismojuma intensitātes, tādējādi uzturot optimālu un vienmērīgu apgaismojumu un, samazinot apgaismojumam patērēto elektroenerģijas apjomu, norāda uzņēmuma pārstāvji.
Jaunais veikals izveidots sadarbībā ar arhitektu biroju “CO2 zero” un moduļu ēku ražotāju AS “Master Industry”.
Jaunais “Narvesen” veikals atrodas Rīgā, Miera ielā 2.
“Reitan Convenience Latvia” pērn strādāja ar 87,2 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,7% vairāk nekā gadu iepriekš un kompānijas peļņa bija 890 000 eiro pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.
Kompānija reģistrēta 1997.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10 592 672 eiro. “Reitan Convenience Latvia” vienīgā īpašniece ir Norvēģijas “Reitan Convenience”. Norvēģijas “Reitan” Ziemeļeiropas valstīs un Baltijā ir pārstāvēta ar tādiem zīmoliem kā “Narvesen”, “7-eleven”, “Caffeine”, “R-kiosk” un “Pressbyrån”, “UnoX” un “Rema 1000”.