SPRK aicina iedzīvotājus iedziļināties saņemtajos paziņojumos par grozījumiem elektronisko sakaru līgumā
SPRK pēdējā laikā arvien biežāk saņēmusi iedzīvotāju sūdzības un jautājumus, kā rīkoties situācijās, kad elektronisko sakaru komersants ir veicis grozījumus sakaru pakalpojumu līgumā, paaugstinot cenu par pakalpojumu un sākotnēji beztermiņa līgumam nosakot līguma darbības minimālo termiņu, kas paredz arī līgumsodu par vienpusēju līguma pirmstermiņa izbeigšanu.
Kopš 2024.gada septembra SPRK sniegusi sešas šādas konsultācijas.
SPRK aicina galalietotājus iepazīties ar komersantu paziņojumiem par līguma grozījumiem. Atbilstoši Elektronisko sakaru likumam, komersants var veikt vienpusējus grozījumus līgumā, bet tam ir pienākums informēt galalietotāju par grozījumiem līguma nosacījumos ne vēlāk kā mēnesi pirms līguma grozījumu spēkā stāšanās.
Komersants paziņojumu nosūta, izmantojot to saziņas veidu, kāds ir norādīts līgumā. Galalietotājam savukārt ir tiesības mēneša laikā no šāda paziņojuma saņemšanas izbeigt līgumu bez līgumsoda, ja tas nepiekrīt komersanta norādītajiem līguma grozījumiem, par to paziņojot komersantam, norāda SPRK.
SPRK aicina galalietotājus sekot līdzi kontaktinformācijas aktualitātei un savlaicīgi informēt komersantus par izmaiņām kontaktinformācijā, pārliecināties, lai komersanta elektroniskā pasta vēstules nenonāk mēstulēs, kā arī rūpīgi iepazīties ar saņemtajiem komersantu paziņojumiem un gadījumā, ja līguma grozījumi šķiet nepieņemami, informēt komersantu par līguma izbeigšanu paziņojumā norādītajā termiņā.
Savukārt, ja iepriekš minētā kārtība nav ievērota un, vēršoties ar sūdzību pie komersanta, situāciju neizdodas atrisināt, galalietotājs var vērsties ar sūdzību SPRK.
Rakstīt komentāru