Liepājas un Dienvidkurzemes novada pašvaldības sadarbosies izglītības jomā
Ceturtdien Liepājas domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš (Liepājas partija) un Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Aivars Priedols (ZZS) parakstīja sadarbības līgumu izglītības jomā, informēja Liepājas Izglītības pārvaldes vadītājas palīdze komunikācijas jautājumos Renāte Meļķe.
Līgums paredz sadarbības iespējas starp abu pašvaldību izglītības pārvaldēm un izglītības iestādēm, lai vienādotu skolēnu konkurētspēju Liepājā un Dienvidkurzemes novadā, veicinot izglītojamo zināšanu un prasmju attīstību.
Meļķe skaidro, ka galvenie sadarbības virzieni plānoti četrās jomās. Personības izaugsmes un pilnveides jomā plānota pieaugušo izglītības datu bāzes izveide un uzturēšana par iespējām apgūt neformālās un profesionālās pilnveides mācību programmas Liepājā un Dienvidkurzemē, karjeras atbalsta konsultācijas un pasākumus, individuālas nodarbības un konsultācijas, pieaugušo un senioru neformālās izglītības aktivitātes, jauniešu izaugsmes atbalsta pasākumu organizēšanu.
Atbalsts digitālo tehnoloģiju jomā paredz digitālo prasmju pilnveides apmācības informācijas komunikāciju tehnoloģiju (IKT) rīku izmantošanā mācību procesā un metodiskajā darbā, organizējot efektīvu izglītības procesu, tāpat esošās situācijas apzināšana IKT resursu – platformu, datu bāžu – izmantošanā mācību procesā izglītības iestādēs – pirmsskolās un vispārizglītojošās skolās, rekomendāciju sniegšanu, individuālas konsultācijas IKT rīku izmantošanā un IKT aprīkojuma izmantošanas iespējas Liepājas izglītības iestādēs, Zinātnes un izglītības inovāciju centrā.
Savukārt iekļaujošās izglītības jomā būs pieejamas atbalsta speciālistu – psihologa, logopēda, speciālā pedagoga – konsultācijas, izpētes, pedagoģiski medicīniskās komisijas pakalpojumu nodrošināšana, profesionālo sarunu un dažādu kursu organizēšana iekļaujošās izglītības jomā, un citas aktivitātes.
Vispārējās profesionālās izglītības jomas darbība būs orientēta uz to, lai paaugstinātu izglītības kvalitāti, proti, tiks organizētas dažādas atbalsta un sadarbības grupas mācīšanās konsultantiem un mācību jomu koordinatoriem, jaunajiem pedagogiem ar mērķi dalīties pieredzē un gūtu atbalstu izaicinājumos, mazinot izdegšanas risku, tāpat dažādus padziļinātos kursus pedagogiem. Plānots organizēt profesionālās attīstības seminārus, kursus un meistarklases pedagogu profesionālajai pilnveidei, pedagogiem un vadītājiem, sniegt atbalstu mācīšanās konsultantiem, direktoru vietniekiem izglītības jomā, kā arī sniegt individuālās konsultācijas par metodisko darbu.
Kā uzsver Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītāja Kristīne Niedre – Lathere, sāktā sadarbība noteikti paver plašākas iespējas spēcināt abu pašvaldību izglītības jomu un identificēt attīstības prioritātes. Tas dod iespēju profesionāli pilnveidoties un mācīties vienam no otra, organizējot gan pieredzes apmaiņu, gan nodrošinot daudz efektīvāku sadarbību, apvienojot spēkus un koordinēt savstarpējās darbības, lai risinātu kopējos izaicinājumus. Abu pašvaldību sadarbība veicina nozares spēcināšanu, risinot arī dažādas nestandarta situācijas un jautājumus.
Arī Dienvidkurzemes novada Izglītības pārvaldes vadītāja Ginta Kampare ar izveidoto Metodisko centru redz labu sadarbības modeli daudzās ar izglītību saistītās jomās. Tā kā līgums paredz gan sadarbību, gan dažādas aktivitātes un arī pakalpojuma sniegšanu, Dienvidkurzemes novada Izglītības pārvalde redz plašu darbības lauku. Izmantojot centra pakalpojumus, varēs nodrošināt dažādu atbalsta personāla pieejamību arī Dienvidkurzemes novada izglītības iestādēm, tiks kopīgi organizēti kursi, semināri, dalība konkursos un citas aktivitātes, uzsver Kampare. Viņa atzinīgi novērtē to, ka Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde ņēmusi vērā un uzklausījusi Dienvidkurzemes novada viedokļus un vajadzības, sagatavojot līgumu.
Sadarbības līgums paredz abu pašvaldību kopīgas aktivitātes izglītības jomā, nodrošinot nepieciešamo darbinieku iesaisti un resursus, sadarbību koordinē Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Metodiskā centra speciālisti atbilstoši kompetencei.