Pedagogu darba samaksas pilnveides darba grupa informēs par izmaiņām profesionālās ievirzes pedagogu slodzē
Šodien plkst.12 pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pedagogu darba samaksas pilnveides darba grupas sanāksmes informēs par diskusijām un plānotajām izmaiņām profesionālās ievirzes pedagogu slodzē, informēja IZM komunikācijas nodaļas vecākā konsultante Inta Bērziņa.
Darba grupas uzdevumi ir izstrādāt priekšlikumus pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un darba slodžu sabalansēšanai.
Paredzēts, ka jau vasarā būs darba grupas priekšlikumu starpziņojums, taču gala ziņojums paredzēts gada beigās. Darba grupā strādā pārstāvji gan no IZM, gan Kultūras ministrijas, gan sociālie un sadarbības partneri – Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības, Latvijas izglītības vadītāju asociācijas, kā arī pilsētu un novadu izglītības pārvalžu vadītāji.
Kā vēstīts, pedagogu darba samaksas pilnveides darba grupa starpziņojumā Ministru kabinetam plāno prezentēt četras vispārējās izglītības pedagogu darba slodžu sadales versijas.
Pašlaik vispārējās izglītības slodžu sadales jautājumi ir nonākuši pie noteiktas gatavības, tādēļ Ministru kabinetam tiks iesūtīts starpziņojums par slogu sadales versijām.
Izglītības un zinātnes ministres padomnieks Jānis Ozols (K) klāsta, ka, lai gan grupas dalībnieki nav spējuši nonākt pie vienota secinājuma, ir parādījušās vispārējas iezīmes, kas grupai tomēr ļauj izveidot iepriekšminēto starpziņojumu. Viena no šīm vispārējām iezīmēm ir vienošanās, ka šī gada laikā pedagogu slodžu sistēma vispārējās izglītības iestādēs netiks mainīta.
Ozols izceļ, ka neatkarīgi no grupu dalībnieku dažādajiem uzskatiem, darba grupa nonāks pie ilgtermiņa risinājuma.
Savukārt darba grupas sapulcē Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) Izglītības departamenta direktora vietniece izglītības statistikas un finanšu plānošanas jomā Dace Kalsone izcēla, ka papildus tiks ievākta informācija no skolu vadītājiem par to, kā viņi redz šo situāciju un kā pašlaik izveidotie piedāvājumi varētu strādāt reālās situācijās.
Ozols arī atgādina, ka jau patlaban izglītības iestāžu vadītāji var paši noteikt darba slodzes pedagogiem, tādēļ sakārtotās skolās jau ir ieviestas labākas darba slodzes sadalīšanas sistēmas.