Aptauja: 63% alus baudītāju jaunas alus garšas izmēģina reti
Latvijā 63% alus baudītāju reti eksperimentē ar jaunām alus garšām, liecina AS “Aldaris” zīmola “Mežpils alus” un pētījumu centra “Norstat” veiktās aptaujas dati.
Vienlaikus 19% aptaujāto atzīst, ka bieži izvēlas jaunas garšas, bet 18% norāda, ka izvēlas tikai labi pazīstamus zīmolus un garšas.
Tāpat aptaujas rezultāti liecina, ka 45% aptaujāto miestiņu visbiežāk bauda tieši no pudeles, 41% alus baudītāju izvēlas glāzi, 7% aptaujāto alu dzer no kausa, bet 5% respondentu dod priekšroku alus dzeršanai tieši no bundžas.
Vienlaikus alu no pudeles dzer 48% aptaujāto vīriešu un 41% aptaujāto sieviešu, bet no glāzes – 51% aptaujāto sieviešu un 35% aptaujāto vīriešu.
Aptaujas dati liecina, ka vecāki alus baudītāji ir uzticīgāki jau pazīstamām garšām un zīmoliem, salīdzinot ar jaunākiem respondentiem. Piemēram, vecumā grupā no 18 līdz 29 gadiem jaunas garšas bieži izvēlas 21% respondentu, vecumā grupā no 30 līdz 39 gadiem – 31% respondentu, bet vecuma grupā no 50 līdz 59 gadiem tikai 12%.
Tikmēr 71% respondentu vecumā grupā no 18 līdz 29 gadiem biežāk dod priekšroku arī alus baudīšanai tieši no pudeles, 48% respondentu vecuma grupā no 50 līdz 59 gadiem biežāk izvēlas dzert miestiņu no glāzes. Glāzei priekšroku dod arī 53% aptaujāto vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem.
Aptauja veikta 2023.gada maijā. Tajā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi noskaidrot alus patērētāju paradumus un uzzināt, kāda ir Latvijas alus baudīšanas kultūra.
Jau ziņots, ka alus ražotājs “Aldaris” 2021.gadā strādāja ar 21,568 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,8% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus arī kompānijas zaudējumi samazinājās par 26,7% un bija 2,077 miljoni eiro. Finanšu rādītāji par 2022.gadu vēl nav publicēti.
“Aldaris” ir Dānijas alus ražotāja “Carlsberg” grupas uzņēmums, taču “Aldara” vienīgā īpašniece ir Zviedrijas “Carlsberg Sweden Holding 2”. Kompānija “Aldaris” reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 37,671 miljons eiro.