Aptauja: Mazie un vidējie uzņēmumi Latvijā biežāk nekā Lietuvā un Igaunijā plāno attīstīt e-komerciju
Aptaujā 18% mazo un vidējo uzņēmumu Latvijā norādījuši, ka plāno attīstīt e-komerciju, kamēr Lietuvā šādu atbildi snieguši 16%, bet Igaunijā – 12%.
Vienlaikus 18% Latvijas uzņēmēju plāno tirdzniecību internetā saglabāt esošajā līmenī, kamēr Lietuvā šī brīža tirdzniecības apmērus plāno turpināt 12% aptaujāto, bet Igaunijā – 14%.
Aptaujā arī secināts, ka 6% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu plāno atvērt e-veikalu, bet vēl 2% – uzlabot iepirkšanās sistēmu vai e-komercijas nodrošinātāju.
Latvijas uzņēmēji arī retāk nekā citu Baltijas valstu uzņēmēji atzīst, ka viņiem nav plānu turpmākai e-komercijas attīstībai – šādu atbildi minējuši 38% aptaujāto, kamēr Lietuvā 60%, bet Igaunijā 54%.
Pēc aptaujas datiem, 19% Latvijas un Igaunijas uzņēmumu un 14% Lietuvas mazo un vidējo uzņēmumu pērn e-komercijas kanāli radīja ieņēmumus, kas lielāki par 30% no kopējā apgrozījuma, kamēr 26% aptaujāto norādījuši, ka ieņēmumi veidoja 1-15% apgrozījuma, bet 14% aptaujāto – 16-30% no kopējā apgrozījuma.
Savukārt 42% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu ieņēmumu no e-komercijas nebija vispār. Tikmēr Lietuvā un Igaunijā šādu uzņēmumu bija vēl vairāk – attiecīgi 56% un 58%.
Mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju aptauja veikta 2023.gada aprīlī sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”, aptaujājot 250 Latvijas, Lietuvas un Igaunijas uzņēmēju katrā no valstīm.