Asociācija: Nopietnu avio incidentu skaits kopumā katru gadu arvien samazinās
Komentējot 2024.gada nogales lidmašīnu katastrofas Kazahstānā un Dienvidkorejā, Vestfāls norādīja, ka aviācijas nozare ir ļoti stingri regulēta nozare, kurā pilnīgi jebkurš negadījums un incidents tiek ļoti skrupulozi un detalizēti izmeklēts.
“Lai gan tieši pagājušā gada decembris aviācijas industrijai diemžēl bija ļoti traģisks, tomēr ir jāuzsver, ka tie gluži nav regulāri un sistemātiski gadījumi, un lielu, nopietnu avio incidentu skaits kopumā katru gadu arvien samazinās. Noteikti varam teikt – civilā aviācija un lidošana ir drošāka nekā jebkad agrāk,” sacīja Vestfāls.
Kā visbiežākos iemeslus dažādiem aviācijas incidentiem viņš minēja cilvēcisko faktoru, tehniskās kļūmes un laika apstākļus, piebilstot, ka visas kompetentās un regulējošās iestādes, piemēram Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) un ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA), ļoti nopietni strādā, lai ar uzlabotiem procesiem un inovācijām nodrošinātu maksimālu pasažieru drošību.
Kopumā Vestfāls minēja, ka 2024.gads aviācijā globālā mērogā ir bijis ļoti dinamisks, atsevišķos reģionos uzrādot arvien lielāku pieprasījumu pēc avio pakalpojumiem un lidojumu skaita pieaugumu, vietās pat pārspējot pirmspandēmijas rezultātus.
“Baltijas reģionā no vienas puses esam it kā atkopušies, tomēr viss joprojām nav tik ļoti labi kā gribētos – Krievijas izraisītā kara efekts, loģistikas piegāžu ķēžu izmaiņas un dažādi gaisa telpu izmantošanas aizliegumi joprojām ļoti jūtami ietekmē mūsu reģiona aviokompānijas, to sadarbības partnerus un principā ietekmē to darbības rezultātus,” norādīja Vestfāls.
Neskatoties uz ģeopolitiskajiem apstākļiem, Vestfāls atzīmēja, ka Rīgas lidosta ir spējusi sasniegt savus pirmspandēmijas rezultātus 2024.gada novembrī un decembrī. “Protams, šie rezultāti priecē, bet tie noteikti būtu vēl labāki, ja nebūtu augstākminēto ierobežojumu un ģeopolitisko izaicinājumu,” viņš piebilda.
Kā ziņots, ka 2024.gada 29.decembrī Dienvidkorejā pasažieru lidmašīnas avārijā dzīvību zaudēja 179 cilvēki. Lidsabiedrības “Jeju Air” lidmašīna veica reisu no Bangkokas. Pēc nosēšanās Dienvidkorejā Muanas lidostā tā ietriekusies nožogojumā un aizdegusies.
Avārijas iemeslu vidū tiek minēta sadursme ar putniem un sliktie laika apstākļi.
Tāpat ziņots, ka 2024.gada 25.decembrī Kazahstānā avarēja Azerbaidžānas aviokompānijas “Azerbaijan Airlines” pasažieru lidmašīna, kurā atradās 67 cilvēki, no kuriem 38 gāja bojā. Lidmašīnai pie Groznijas, visticamāk, trāpīja Krievijas pretgaisa aizsardzības raķete. Azerbaidžānas prezidents Ilhams Alijevs pirmdien, 6.janvārī, paziņoja, ka Krievija ir vainīga šīs lidmašīnas notriekšanā.
LETA jau ziņoja, ka Rīgas lidostā pagājušajā gadā apkalpoti 7,12 miljoni pasažieru, kas ir par 7% vairāk nekā 2023.gadā. Vienlaikus pērn salīdzinājumā ar pirmspandēmijas laiku jeb 2019.gadu Rīgas lidostā apkalpoto pasažieru skaits, pēc aģentūras LETA aprēķiniem, bija par 8,7% mazāks.
Rakstīt komentāru