Atpakaļ

CAA: Aviolidojumu izsekošanas mājaslapa “Flightradar24” ir informatīva un nav oficiāls datu avots

Aviolidojumu izsekošanas mājaslapa “Flightradar24” ir informatīva un nav oficiāls datu avots, aģentūrai LETA sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) operatīvo situāciju vadītājs Aivis Vincevs, komentējot trešdien, 11.decembrī, GPS signāla traucējumu dēļ mājaslapā “Flightradar24” kļūdaini redzamo Latvijas gaisa telpā ielidojušo Krievijas ārkārtas situāciju ministrijas lidmašīnu.

Viņš skaidroja, ka Krievijā reģistrētām lidmašīnām ir aizliegts izmantot Eiropas Savienības (ES) gaisa telpu. Tomēr, lai izmantotu Latvijas gaisa telpu, iepriekš ir jāsaņem Satiksmes ministrijas (SM) atļauja.

Vincevs uzsvēra, ka attiecīgajā situācijā šāda atļauja netika izsniegta.

Vienlaikus viņš vērsa uzmanību, ka “Flightradar” mājaslapā informācija par lidojumu atspoguļojas, ja lidmašīnai ir ieslēgts transponderis.

Ievērojot, ka trešdien, 11.decembrī, publiskajā vidē nonākusī informācija liecināja, ka konkrētā lidmašīna ir ielidojusi Latvijas gaisa telpā, tas nozīmētu, ka lidmašīnai ir ieslēgts transponderis – līdz ar to šo lidmašīnu būtu uztvēruši arī civilajā aviācijā izmantotie radari. Atbilstoši radaru uztvertajai informācijai šis gaisa kuģis nav šķērsojis Latvijas robežu.

Savukārt gadījumā, ja radari uztvertu neatpazītu (bez ieslēgta transpondera) lidojošu lidmašīnu, attiecīgi tiktu veikta lidmašīnas pārtveršana atbilstoši procedūrām.

Vincevs atgādināja, ka informācija, kas tiek atspoguļota par lidojumiem arī citās valstīs un teritorijās, liecina, ka ne vienmēr šie dati ir precīzi un apstiprināmi. Tas ir saistāms ar GPS datu traucējumiem, datu pārraides komunikācijas kļūdām un citiem tehniskiem jautājumiem.

LETA jau ziņoja, ka GPS signāla traucējumu dēļ “Flightradar24” trešdien, 11.decembrī, bija kļūdaini redzama Latvijas gaisa telpā ielidojusi Krievijas ārkārtas situāciju ministrijas lidmašīna.

CAA atgādināja, ka sadarbībā ar starptautiskajiem partneriem CAA pastāvīgi uzrauga GPS signālu traucējumu attīstību, vienlaikus uzsverot, ka šādi traucējumi neietekmē gaisa kuģu lidojumu drošumu Latvijas gaisa telpā.

Katru gadījumu, kad konstatēts GPS traucējums, centralizēti apkopo un analizē Eiropas Aviācijas drošības aģentūra.

CAA darbības mērķis ir īstenot valsts politiku un pārvaldi Latvijas gaisa telpas izmantošanas un civilās aviācijas darbības jomā, veicot civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošuma un civilās aviācijas drošības uzraudzību, kā arī uzraugot gaisa kuģu radītā piesārņojuma atbilstību vides aizsardzības prasībām.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.