CSP trešdien sāks aptaujāt iedzīvotājus par interneta lietošanu
Iedzīvotāju aptauja notiks līdz 6.jūnijam, un tajā iekļauti 8500 respondentu vecumā no 16 līdz 74 gadiem, aptverot visus Latvijas reģionus.
Aptauja notiks divās kārtās.
Pirmajā kārtā – no 8.janvāra līdz 17.februārim respondentiem būs pieejama e-anketa.
Apsekojuma izlasē iekļautie iedzīvotāji, kuri saņems vēstuli ar uzaicinājumu piedalīties aptaujā, varēs aizpildīt e-anketu vietnē e.csp.gov.lv. Lai autorizētos, būs jāizmanto internetbanka, e-paraksts, e-identifikācijas karte vai “SmartID”.
Konsultācijas par e-anketas aizpildīšanu būs pieejamas līdz 17.februārim darba dienās no plkst.10 līdz 18 pa bezmaksas tālruni 80008811 vai e-pastu – ikt@csp.gov.lv.
Savukārt otrajā kārtā, kas ilgs no 3.marta līdz 6.jūnijam, notiks intervijas, proti, ja līdz 17.februārim e-anketa nebūs aizpildīta, no 3.marta līdz 6.jūnijam tiks veikta telefonintervija vai intervija klātienē respondenta dzīvesvietā.
Intervētāja identitāti iespējams pārbaudīt CSP tīmekļa vietnē vai, zvanot uz iepriekš minēto bezmaksas tālruni.
Iedzīvotāju interneta lietošanas apsekojums ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu notiek 21.gadu, un tā rezultāti ļauj sekot tam, kā attīstījusies interneta lietošana Latvijā un kā mainījušies iedzīvotāju interneta lietošanas paradumi. Iegūtie dati tiek izmantoti informācijas tehnoloģiju politikas veidošanā, ES Digitālās desmitgades 2030 programmā ietverto rādītāju aprēķinam, kas atspoguļo ES dalībvalstu panākto progresu digitalizācijas jomā, kā arī Latvijas Nacionālā attīstības plānā izvirzīto mērķu novērtēšanai.
2024.gada apsekojumā tika secināts, ka Latvijā interneta pieslēgums bija 94,3% mājsaimniecību, tostarp augstākā interneta pieejamība bija Rīgā, kur internets bija pieejams 95,8% mājsaimniecību. Interneta regulāro lietotāju, proti, kas internetu lieto vismaz reizi nedēļā, īpatsvars turpināja pieaugt, un 2024.gadā sasniedza 92,2%, kas, salīdzinot ar 2023.gadu, ir pieaugums par 0,8 procentpunktiem.
Populārākie interneta izmantošanas mērķi bija internetbankas lietošana (84,8%), ziņu sūtīšana ziņapmaiņas lietotnēs (81,7%) un e-pasta lietošana (80,3%).
Visbiežāk iedzīvotāji internetā iegādājās apģērbus, apavus vai aksesuārus (58%), izmantoja ēdienu piegādes no restorāniem vai citiem ēdināšanas uzņēmumiem (25,8%), kā arī pirka kosmētiku, skaistumkopšanas produktus (24,2%).