Atpakaļ

Ražotāji: Jūnijā būtiski palielinās alus pieprasījums

Jūnijā būtiski palielinās alus pieprasījums, tāpēc ražotāji tam gatavojas savlaicīgi.

AS “Cēsu alus” komunikācijas vadītāja Agita Kārkliņa norādīja, ka Līgo un Jāņu laiks alus nozarei ir viens no gada nozīmīgākajiem periodiem. Tāpēc “Cēsu alus” šim periodam gatavojas rūpīgi un savlaicīgi, jau pavasarī plānojot nepieciešamos ražošanas apjomus, loģistikas kapacitāti un piegādes sadarbības partneriem visā Latvijā.

Viņa akcentēja, ka Līgo svētku laikā alus un dzērienu pieprasījums pieaug par 30% līdz 40%. Tāpēc atbilstoši šim pieprasījuma pieaugam tiek palielināti ražošanas apjomi, lai uzņēmums spētu nodrošināt pilnvērtīgu piegādi visiem tirgus segmentiem, tostarp mazumtirdzniecības un HoReCa klientiem.

“Cēsu alus” arī palielina bezalkoholiskā alus piedāvājumu, ņemot vērā tā pieprasījuma pieaugumu un uzņēmuma apņemšanos ilgtspējas jomā paplašināt bezalkoholisko dzērienu piedāvājumu. Tāpēc šogad kompānija savu produktu klāstu papildinājusi ar diviem bezalkoholiskajiem aliem – “Brūža nullīti” un “Mītavas bezalkoholisko alu”.

Tāpat uzņēmums Jāņu nedēļā lielākajās radio stacijās īsteno atbildīgas līgošanas – bezalkoholiskā alus kampaņas, aicinot iedzīvotājus svētkus svinēt saprātīgi un atbildīgi, īpaši situācijas, kad ir jāpiedalās ceļu satiksmē.

Arī AS “Aldaris”  akcentēja, ka Jāņu laiks alus nozarē ir gada svarīgākais periods. Tāpēc “Aldaris” tam gatavojas īpaši rūpīgi. Lai nodrošinātu augsto pieprasījumu uzņēmums savlaicīgi plāno ražošanas apjomus un tie vidēji tiek palielināti 1,5 reizes, salīdzinot ar vidējo mēneša apjomu.

Uzņēmumā skaidroja, ka Jāņu svētku nedēļa ir aktīvākā tirdzniecības nedēļa gadā, kad pārdošanas apjoms ir pat trīs reizes lielāks, nekā vidēji nedēļā. Jūnija mēnesis kopumā veido aptuveni 12% no kompānijas gada apgrozījuma.

Tāpat Jāņos pieaug arī bezalkoholiskā alus patēriņš, akcentēja “Aldaris”. Tomēr bezalkoholiskā alus pieprasījums pamazām pieaug arī citos gada mēnešos, kas liecina, ka patērētāji bezalkoholisko alu izvēlas arī ikdienā, ne tikai situācijās, kad izvēli diktē apstākļi, piemēram, auto vadīšana. “Aldaris” bezalkoholiskā alus segments pagājušajā gadā apjoma ziņā pieauga par 21,4%. Pieprasījums pieaudzis arī bezalkoholiskajam sidram, ko cilvēki aizvien biežāk izvēlas kā alternatīvu bezalkoholiskajam alum.

Uzņēmumā arī akcentēja, lai arī “Aldaris” ļoti rūpīgi gatavojas jūnija un svētku laikam, nav iespējams sagatavoties visiem iespējamajiem izaicinājumiem. Tomēr kompānija ir veikusi visus priekšdarbus dažādās funkcijās, lai novērstu potenciālos apgrūtinājumus, piemēram, pakāpeniski organizē piegādes veikaliem, lai izvairītos no loģistikas pārslodzes.

Savukārt “Valmiermuižas alus” īpašnieks Aigars Ruņģis uzsvēra, ka Jāņi alus darītājiem ir gada ražīgākais laiks gan pēc apjomiem, gan pēc pieprasījuma.

“Aldariem gads ir no vieniem Jāņiem līdz otriem. Ja hokejā kulminācijas laiks ir pasaules čempionāts, tad aldariem tie ir Jāņi,” skaidroja Ruņģis, piebilstot, ka Jūnijā pieprasījums pēc “Valmiermuižas alus” ir trīs reizes lielāks nekā februārī, kas aldariem ir mierīgākais mēnesis, pieprasot ļoti rūpīgu gatavošanos un plānošanu visa gada garumā. Savukārt “Valmiermuižas alus” vēstniecībā Rīgā jūnijā pieprasījums pēc alus ir septiņas reizes lielāks nekā februārī.

Lai apmierinātu alus pieprasījumu Jāņu periodam alus darītava no 1.janvāra strādā ar pilnu jaudu nepārtrauktā režīmā, sākot savlaicīgi uzkrāt alu noliktavā jūnijam, akcentēja “Valmiermuižas alus” īpašnieks, piebilstot, ka jūnijā alus pieprasījums ir divreiz lielāks par uzņēmuma ikmēneša darīšanas kapacitāti, tāpēc jau uzreiz pēc Jāņiem kompānija sāk gatavoties un plānot nākamajam gadam.

Viņš minēja, ka uz Jāņiem cilvēki grib tieši lejamo nefiltrēto alu un uzņēmums tirgotavā blakus alusdarītavai jūnijā pārdod sešas reizes vairāk lejamā alus nekā februārī.

Ruņģis arī uzsvēra, ka jūnijā iegūtais apgrozījums veido apmēram 15% no visa gada apgrozījuma, piebilstot, ka alus nozare kopumā ir izteikti sezonāla. Uzņēmums no maija līdz septembrim realizē būtiski vairāk alus nekā ziemas sezonā, kas ilgst no oktobra līdz martam. Alus darītava arī ziemas sezonā strādā gandrīz ar pilnu jaudu, bet pārdošanas apjomi ir daudz zemāki.

Tomēr viņš atzina, ka katru gadu alus sezonalitāte samazinās, jo uzņēmums attīsta arī īpašos piedāvājumus, piemēram, alu ar dažādām ziemas garšām.