Liepājas jauniešu iniciatīvu projektu konkursā atbalstīti 11 projekti
Lai veicinātu jauniešu līdziesaisti un sniegtu jaunajai paaudzei iespēju realizēt savas idejas un projektus, Liepājas valstspilsētas pašvaldības kopīgi ar biedrību “Attīstības platforma “YOU+”” rīkotajā 2022. gada jauniešu iniciatīvu projektu konkursā atbalstīti 11 dažāda veida projekti.
Vairākums iesniegto un atbalstīto projektu un to aktivitātes veltītas neformālai izglītībai, radošām izpausmēm un fiziskām aktivitātēm.
Jaunieši plāno organizēt Ziemassvētku dāvanu gatavošanas darbnīcas, iepazīstināt savus vienaudžus ar labdarības iespējām Liepājā, veicināt sadarbības stiprināšanu starp Liepājas skolu pašpārvaldēm, paredzēts arī nodrošināt teksta un mediju mākslas sintēzi. Tāpat tiks realizēts projekts ar mērķi iepazīstināt jauniešus ar skatuves cīņas pamatiem un principiem, atzīmējot Latvijas valsts svētkus plānots noskatīties vairākus latviešu kinodarbus, kā arī tiks organizēti galda spēļu vakari, skolā izvietoti novusa galdi, kas būs brīvi pieejami ikvienam skolēnam. Jaunieši ieplānojuši arī labāk iepazīt Liepājas piekrasti un ostu, kā arī popularizēt veselīgu un aktīvu dzīvesveidu, veicināt Liepājas jauniešu fizisko un garīgo attīstību.
Atbalstītie projekti un piešķirtais finansējums:
- Krista Jansone, projekts “Dāvātprieks” – 500 eiro. Projekta mērķis ir atgādināt J. Čakstes Liepājas pilsētas 10. vidusskolas 6. – 8. klašu skolēniem un skolas līdzpārvaldei, ka adventes laiks ir ne tikai dāvanu saņemšanas, bet arī dāvāšanas laiks.
- Alise Admidiņa, projekts “Staro, mana skola!” – 500 eiro. Projekta mērķis ir saliedēt un stiprināt vietējo kopienu, radīt piederības sajūtu, nodrošinot daudzpusīgu un jēgpilnu brīvā laika pavadīšanu, svinot skolas simtgadi.
- Kristers Tomsons, projekts “Sadarbojies, iesaisties, izkusties” – 489 eiro. Projekta mērķis ir sadarbības stiprināšana starp Liepājas skolu pašpārvaldēm.
- Elza Ozola, projekts “Mediju mākslas meistarklase” – 500 eiro. Projekta mērķis ir realizēt neformālās mācības, izveidot radošo meistarklasi veco un jauno mediju jeb teksta un mediju mākslas sintēzi.
- Viktorija Fedosejeva, projekts “Ģenitīvs. KĀ?” – 196 eiro. Projekta mērķis ir skolu līdzpārvalžu sadarbības stiprināšana un jauniešu līdziesaiste.
- Ance Pakalniņa, projekts “Ziemassvētku noskaņojuma deva” – 390 eiro. Projekta mērķis ir saliedēt 7. – 9. klašu skolēnus, kā arī palīdzēt 7. klašu skolēniem vairāk iejusties skolā, pavadot kvalitatīvu laiku Ziemassvētku noskaņās, piedaloties dažādās radošās aktivitātēs.
- Pelageja Andrijanova, projekts “Bokss un teātris – skatuves cīņas pamati” – 400 eiro. Projekta mērķis ir iepazīstināt jauniešus ar skatuves cīņas pamatiem un principiem, apgūt un skatuves mākslā izmantot jaunas prasmes.
- Ieva Poškus, projekts “Latvija un kino” – 350 eiro. Projekta mērķis ir veicināt skolēnos patriotismu un piederības sajūtu, vienlaikus padziļinot zināšanas un izpratni par Latvijas vēsturi, kultūru, kino un literatūru.
- Arīna Puzanova, projekts “Skolas stūrītis jēgpilnai laika pavadīšanai” – 418 eiro. Projekta mērķis ir veicināt Liepājas 3.pamatskolas skolēnu iesaistīšanos aktivitātēs, kas sekmēs skolēnu aktīvu līdzdalību skolas dzīves organizēšanā un veselīgu fizisko aktivitāšu paaugstināšanā.
- Alise Knūtiņa, projekts “Liepājas piekrastes un ostas izzināšana” – 500 eiro. Projekta mērķis ir paplašināt zināšanas par zvejniecību Baltijas jūrā, par mūsu Liepājas ostas attīstību un pilnveidošanos, kā arī iepazīt dažādas zivju sugas, kas mīt Baltijas jūrā,
- Rodrigo Viktors Vītols, projekts “Sporto un esi aktīvs!” – 257 eiro. Projekta mērķis ir popularizēt veselīgu un aktīvu dzīvesveidu, veicināt Liepājas jauniešu fizisko un garīgo attīstību.
Jaunieši tika aicināti iesniegt iniciatīvas, kas atbalsta pašu jauniešu līdziesaisti pilsētvides, izglītības, kultūras, sporta, veselības un citos jaunatnei un pilsētai nozīmīgos procesos. Konkursā atbalstītie projekti tiks īstenoti līdz šī gada beigām.
Pašvaldības finansēts jauniešu iniciatīvu projektu konkurss norisinājās pirmo reizi un plānots, ka turpmāk tas norisināsies katru gadu.