Atpakaļ

Noritēs tehnoloģiju iedvesmas konference “IT diena Liepājā 2022 – digitālā māksla un tehnoloģijas”

Jau par tradīciju kļuvusi “IT diena Liepājā” – tehnoloģiju iedvesmas konference 8.–12. klašu jauniešiem, lai iepazītu dažādas tehnoloģijas un karjeras iespējas informācijas tehnoloģiju (IT) nozarē. Pasākumā tiks atklātas IT radošās izpausmes, tāpēc konferences vadošā tēma – digitālā māksla un tehnoloģijas.

Pasaules straujais attīstības temps, pārmaiņu laiki skar praktiski ikvienu nodarbinātības jomu. Īpaši tas ir novērojams IT pasaulē. Strauji pieaug pieprasījums pēc augstas kvalifikācijas profesijām, un būtiski, ka veiksmīga karjeras izvēle tiek izdarīta jau skolas laikā. Liepājas pašvaldība vēlas iedvesmot jauniešus apgūt eksaktās zinības un veicināt speciālistu ieplūšanu profesijās ar augstu pievienoto vērtību. Konferencē skolēni varēs pārliecināties, ka IT nozare ir tik plaša, ka gandrīz ikviens spēs sevi tajā atrast!

Konference norisināsies 19. oktobrī no plkst. 13.00 Liepājas Olimpiskā centra Rožu zālē un pieguļošajā vestibilā.

Jauniešiem būs iespēja iepazīt dažādas digitālās mākslas izpausmes, kā arī iegūt vērtīgus pieredzes un iedvesmas stāstus no jomas profesionāļiem, lai, iespējams, pašam spertu savus soļus šajā virzienā. Konference piedāvās iepazīties gan ar nākotni dizainā – parametrisko un ģeneratīvo dizainu, gan animāciju veidošanu papildinātajā realitātē, izprast ko spēj datorgrafika un kā top elektroniskā mūzika un datorspēles. Tapāt apmeklētāji varēs iepazīties ar informācijas tehnoloģiju nozares piedāvājumu. Runātājus uz skatuves pavadīs IT uzņēmumu prezentācijas stendi, kas būs izvietoti vestibilā pie Rožu zāles. Vērīgākajiem konferences apmeklētājiem būs iespēja arī saņemt balvas no Liepājas pilsētas.

Klātesošos uzrunās pilsētas pārstāvji Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš, Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītāja Kristīne Niedre-Lathere un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks, kā arī ar savu pieredzi dalīsies jomas profesionāļi:

  • “Nākotnes dizains ar 3D modelēšanu” – Toms Balodis, “Blue Shock Race”;
  • “Papildinātās realitātes iespējas” – Agnese Damberga, Maija Demitere;
  • “Nākotnes digitālās prasmes”, Kitija Kuduma, “ZIIC”;
  • “Audio māksla” – Māris Dejus, Multimediju mākslas producents, “Tribe Immersive”;
  • “Datorgrafikas iespējas” – Ginta Siksne, Agneta Buldere, “Giraffe360”;
  • “Mākslīgais intelekts un IT nākotne -TechVision” Guntis Čoders, “Accenture”;
  • “Spēļu izstrāde Latvijā” – Jāzeps Rutkis, “Latvijas spēļu izstrādātāju asociācija”;
  • “Starptautisku spēļu izstrāde Zviedrijā” – Antons Albīns (Anton Albiin), “Swedish Games Industry”

Konferenci īpašu padarīs arī ieskats spēļu industrijā, kas tapis sadarbībā ar Zviedrijas vēstniecību Latvijā. Par spēļu izstrādes nozari pastāstīs Antons Albīns (Anton Albiin) pārstāvis no Zviedrijas spēļu izstrādātāju organizācijas “Swedish Games Industry”, kā arī jauniešiem būs iespēja piedalīties konkursā “Game Challenge” ar vērtīgām balvām. Radošākajiem jauniešiem jāiztēlojas sevi spēļu personāža vietā un jāattēlo tas, pievienojot īsu raksturojumu par šo personāžu, piemēram, īpašības, raksturs vai stāsta līnija. Uzvarētājus paziņosim konferences laikā – trim labākajiem un interesantākajiem darbiem balva 100,- eiro vērtībā.

Zviedrijas vēstniecības pārstāve, pirmā sekretāre Ilva Hammarstena (Ylva Hammarsten): “Mēs saskatām lielu potenciālu jauniešos Latvijā (arī reģionos ārpus Rīgas) un vēlamies mudināt viņus izvēlēties augstvērtīgu karjeru tehnoloģiju un digitālajā mākslā; Tehnoloģiju un STEM jomās jau šobrīd trūkst darbinieku, un nākotnē šajās jomās būs vēl vairāk karjeras iespēju. Mēs aicinām jauniešus mācīties, strādāt un radīt starptautiskas biznesa idejas tehnoloģiju jomās. Spēļu izstrāde ir aizraujoša joma, kas, mūsuprāt, var iedvesmot jauniešus iesaistīties tehnoloģiju jomā. Šī ir divu valstu sadarbība, lai veicinātu tehnoloģiju prasmes un paplašinātu sadarbību IT un spēļu izstrādē uzņēmumiem un profesionāļiem Zviedrijā un Latvijā. Zviedrijā ir ievērojama un strauji augoša spēļu industrija. Straujā izaugsme padara darbā pieņemšanu par izaicinājumu, un Zviedrijas spēļu uzņēmumi tagad bieži nodarbina talantus ārzemēs.”

Daudziem varbūt nav zināms, bet Zviedrijā mājo tādi spēļu izstrādes uzņēmumi kā Mojang Studios, kura populārākais produkts ir jauniešiem labi pazīstamā spēle “Minecraft”, un DICE (agrāk Digital Illusions) – uzņēmums, kurš strādā pie populārās spēļu sērijas “Battlefield”.

Paralēli konferencei, Zinātnes un izglītības inovāciju centrs “ZIIC” organizēs meistardarbnīcas, kurās, iepriekš piesakoties, būs iespēja iepazīt digitālo dizainu elektronikā un tekstilapstrādē. Meistarklases noritēs “ZIIC” telpās Autoru ielā 4/6, 20. un 21. oktobrī no plkst. 15.00 līdz plkst. 17.00.

Lai apmeklētu pasākumu, nepieciešama iepriekšēja reģistrācija, jo vietu skaits ir ierobežots. Vairāk informācija par pasākumu, programma un iespēja reģistrēties pieejama Digitālo inovāciju parka mājaslapā – www.digip.lv/itdiena2022

Konferenci rīko Liepājas pilsētas pašvaldība sadarbībā ar Digitālo inovāciju parku, Zviedrijas vēstniecību Latvijā un Zinātnes un izglītības inovāciju centru “ZIIC”.