Atpakaļ

Nozares pārstāvji bažīgi par “Latvijas skolas somas” iespējām iepazīstināt ar mākslas vērtībām valsts mērogā

No kultūras un izglītības nozares pārstāvjiem Latvijas Nacionālā kultūras centra (LNKC) programma “Latvijas skolas soma” saņem signālus, ka pašreizējā ekonomiskā situācija var ietekmēt programmas mērķa izpildi,  norādīja programmas pārstāve Inga Bika.

Viņa atzīmēja, ka bažas ir par to, ka šī brīža ekonomiskā situācija un inflācija visās nozarēs liek pedagogiem izvēlēties lielākoties tuvējā apkārtnē esošās un finansiāli pieejamākās kultūras norises. Līdz ar to samazinās kultūras pieejamība ārpus sava reģiona, neļaujot pilnībā īstenot programmas “Latvijas skolas soma” mērķi – iepazīt Latvijas mākslas un kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes visas valsts mērogā.

Bika arī uzsvēra, ka šajā gadā programmas “Latvijas skolas soma” finansējums atjaunots iepriekšējā līmenī  – 3,5 miljonu eiro apmērā. 2022.gadā programmas finansējums bija samazināts uz 2,5 miljoniem eiro. Viņa akcentēja, ka piecu gadu laikā programmā iekļauts plašs kvalitatīvu kultūras norišu klāsts, no kurām daudzas pieejamas par nelielām izmaksām un palīdz pedagogiem un skolēniem mācību procesā.

Programmas pārstāve atzīmēja, ka “Latvijas skolas soma” no projekta ar beigu termiņu ir kļuvusi par pastāvīgu kultūrizglītības programmu, ar kuru rēķinās gan izglītības, gan kultūras nozares pārstāvji, un programma politikas plānošanas dokumentos un vidējā termiņa valsts budžetā iezīmēta arī turpmāk.

“Apzinoties kultūras pieredzes nozīmi nevienlīdzības mazināšanā, sabiedrības saliedēšanā un kritiskās domāšanas veicināšanā un programmu “Latvijas skolas soma” kā rīku šo mērķu sasniegšanai, Kultūras ministrija meklē risinājumus programmas finansējuma palielināšanai 2024.gadā un turpmākajos gados,” skaidroja Bika.

LETA jau rakstīja, ka kopš 2018.gada rudens kultūrizglītības programma “Latvijas skolas soma” skolēniem nodrošina valsts apmaksātu iespēju regulāri iepazīt Latvijas kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes mūzikā, teātrī, dejā, cirkā, vizuālajā mākslā, kino, arhitektūrā, dizainā, materiālajā un nemateriālajā kultūras mantojumā, literatūrā un grāmatniecībā, saistot tās ar mācību saturu.