Atpakaļ

Komisija atbalsta priekšlikumu ar B kategorijas tiesībām vadīt traktoru līdz 7,5 tonnām ar piekabi

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē otrdien deputāti atbalstīja Zemkopības ministrijas (ZM) rosināto priekšlikumu Ceļu satiksmes likumā, kas paredz ar B, BE, C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D un DE mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām vadīt traktoru ar pilnu masu līdz 7,5 tonnām un šādu transportlīdzekli savienojumā ar piekabi vai maināmo velkamo iekārtu vai agregātu.

Ceļu satiksmes likums paredz, ka TR1 kategorijas transportlīdzekļi ir traktori, lauksaimniecības pašgājējmašīnas, komunālās mašīnas, universālās pašgājējmašīnas, ekskavatori, iekrāvēji un speciālās pašgājējmašīnas ar pilnu masu līdz 7500 kilogramiem jeb 7,5 tonnām.

Līdz šim TR1 kategorijas transportlīdzekli varēja vadīt ar B kategorijas transportlīdzekli, tomēr priekšlikums paredz vadīt traktortehniku, piemēram, ar piekabi.

Tāpat ZM bija iesniegusi priekšlikumu, kas paredz ar C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D un DE mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām vadīt TR2, TR3 un TR4 kategorijas transportlīdzekli un šādu transportlīdzekli savienojumā ar piekabi vai maināmo velkamo iekārtu vai agregātu.

Līdz šim, sākot ar C1 kategoriju, ir iespējams vadīt tikai TR2 kategorijas transportlīdzekļus jeb visus traktorus.

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvis Jānis Kalniņš norādīja, ka priekšlikumā nav ietverts, cik smagu piekabi šis traktors varētu vilkt, tādēļ SM ieskatā vajadzētu noteikt konkrētu limitu. “Jautājums ir par to, vai cilvēkiem patiešām būs šādas prasmes. Lai neveidotos satiksmes drošības riski, šo vajadzētu pārrunāt ar iesaistītajām pusēm,” piebilda Kalniņš.

Savukārt Saeimas Juridiskajā birojā norādīja, ka priekšlikuma redakcija paredz, ka bez paša traktora varētu vadīt arī kaut ko citu, tādēļ tas būtu “izšķiršanās” jautājums, vai vajadzētu paplašināt šo priekšlikumu arī uz TR3 un TR4 kategorijas transportlīdzekļiem.

Tādējādi komisijas deputāti atbalstīja abus priekšlikumus, vienlaikus piebilstot, ka tiks vērtēts, vai TR3 un TR4 traktoriem vajadzētu atļaut, sākot ar C1 kategoriju, vadīt šādus transportlīdzekļus savienojumā ar piekabi.

Tāpat Saeimas deputāts Jānis Patmalnieks (JV) komisijai bija iesniedzis priekšlikumu, kas paredz paplašināt elektroskrejriteņu definīciju, nosakot, ka elektroskrejritenis var būt aprīkots ar vairāk nekā diviem riteņiem tikai gadījumos, kad transportlīdzeklis tiek izmantots saimnieciskās darbības veikšanai un netiek piedāvāts publiskai koplietošanai.

Kalniņš norādīja, ka SM ieskatā elektroskrejritenis nav paredzēts kravu vai pasažieru pārvadāšanai, bet ir paredzēts vienai personai, tādēļ SM rosināja, iespējams, paplašināt velorikšas definīciju vai prasību kopumu, ar ko tiek definēta saimnieciskā darbība. Tomēr SM pauda gatavību šo priekšlikumu pārskatīt.

Savukārt Saeimas Juridiskajā birojā norādīja, ka līdz šim likumā transportlīdzekļu veidu definīcija ietvēra tehniskus rādītājus, piemēram, izmēru un motora tilpumu, tomēr šajā gadījumā tika piedāvāts paplašināt definīciju ar saimniecisko darbību. Attiecīgi birojā ieteica definēt alternatīvu transportlīdzekļa veidu, kas piedalās ceļu satiksmē.

Komisija nolēma, ka SM pēc aptuveni trim nedēļām formulēs iespējamo priekšlikumu un izvērtēs tā riskus.

Rakstīt komentāru

Lai atstātu komentāru, nepieciešams autorizēties
Komentāru nav.