Atpakaļ

Kuldīdznieki un engurnieki valsts un pašvaldību pakalpojumus saņems vienuviet

Durvis vēruši klientu apkalpošanas centri Kuldīgā un Engurē, tādējādi rodot iespēju iedzīvotājiem saņemt visus valsts un pašvaldību pakalpojumus vienuviet, it īpaši tas noderīgi būs tiem, kuri reti lieto internetu vai nav pieejams vispār.

Agrāk Kuldīgā šādu centru neveidoja, jo pilsētā strādājošās valsts institūcijas iepriekš pašas    bija paudušas apņemšanos apkalpot klientus. Pandēmijas laiks situāciju izmainīja – valsts iestādes klātienē daudzus pakalpojumus vairs nesniedz, slēdz klientu centrus vispār vai arī apkalpo klientus tikai noteiktā nedēļas dienā, skaidroja Kuldīgas novada pašvaldībā.

Šāds klientu vienotais apkalpošanas centrs durvis vēris arī Tukuma novada Engurē.

Jaunajā centrā iedzīvotāji līdzās pašvaldības pakalpojumiem var saņemt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta un Lauksaimniecības datu centra pakalpojumus. Tāpat centrā sniegs informāciju par vairāku valsts iestāžu – Lauku atbalsta dienesta, Nodarbinātības valsts aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Uzņēmumu reģistra, Valsts darba inspekcijas un Valsts zemes dienesta – e-pakalpojumiem un palīdzēs tos izmantot.

Lai saņemtu e-pakalpojumus VPVKAC, ir nepieciešams personu apliecinošs dokuments (pase vai identifikācijas karte) un internetbankas piekļuves dati. Tas gan var radīt zināmus sarežģījumus, jo ne visi ir internetbankas lietotāji.

Šādi centri jau darbojas Skrundā un Alsungā.

Autors: Kuramo.lv / Foto: Kuldīgas novada dome