Atpakaļ

Aptauja: 67% iedzīvotāju iedvesmojas ceļojumiem sociālajos medijos

67% iedzīvotāju norāda, ka, plānojot ceļojumu, iedvesmojas no sociālajiem medijiem, liecina liecina IKT pakalpojumu sniedzēja “Bite” aptaujas* dati. Tāpat viņi atzinuši, ka no sociālo mediju influenceriem visvairāk sagaidītu tādu saturu, kas sniedz praktiskus padomus ceļošanai, piemēram, par transportu, ēdināšanu, naktsmītnēm, kā arī ieteikumus jauniem, mazpazīstamiem galamērķiem un apskates objektiem.

Mūsdienās sociālie mediji ir viens no galvenajiem avotiem, kur cilvēki smeļas informāciju par sev interesējošiem tematiem, arī ceļošanu, kas šobrīd, aktīvajā atvaļinājumu sezonā, ir īpaši populāra. Aptaujas laikā 24% Latvijas iedzīvotāju norāda, ka ceļojuma plānošanā iedvesmojas no sociālajiem medijiem, bet 43% to dara dažreiz. Savukārt noliedzoši atbildējuši 33% respondentu.

“Ceļošana ir ļoti aktīvi apspriesta tēma sociālajos medijos – ceļojumu aģentūras un lidsabiedrības aktīvi iepazīstina ar dažādiem galamērķiem, bet ceļotāji dalās ar gūtajiem iespaidiem, veiksmīgo un negatīvo pieredzi. Tieši cilvēku personīgā pieredze ir tā, kas visobjektīvāk sniedz priekšstatu par dažādiem galamērķiem, apskates objektiem, praktiskiem ieteikumiem un palīdz tiem, kas vēl tikai plāno ceļojumu. Jāteic, ka ceļojumu plānošanā ļoti būtiski izpētīt vairākus informācijas avotus, jo nereti gadās situācijas, kad nākas piedzīvot vilšanos, jo, piemēram, fotogrāfijā redzētā vientuļā pludmale īstenība ir ļoti pārpildīta ar cilvēkiem, kalnainu apkaimju dabasskatu vērošanā, izrādās, ir jālūko, vai tajā dienā nav migla, bet, ja biļetes populāra muzeja apmeklēšanai nav pirktas tiešaistē, var nākties nīkt garā rindā pie kases vai rezervācija pieejama tikai citā dienā,” saka Una Ahuna – Ozola, “Bite” Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja.

Tikmēr vaicāti, kādu saturu viņi sagaidītu no sociālo mediju viedokļu līderiem jeb tā dēvētajiem influenceriem, visbiežāk jeb 62% gadījumu aptaujātie atbildējuši, ka tie ir dažādi praktiski padomi, kas noder ceļošanai, piemēram, par transportu, ēdināšanu, naktsmītnēm. Otra biežāk izvēlētā atbilde (42% gadījumu) ir vēlme redzēt ieteikumus jauniem, mazpazīstamiem galamērķiem un apskates objektiem. 36% gadījumu cilvēki labprāt iepazītos ar informāciju par lielākajām vilšanām, kas piedzīvotas, apmeklējot konkrētus galamērķus. Tikpat daudz – 36% gadījumu – respondenti gribētu uzzināt par kultūratšķirībām, kas jāņem vērā konkrētās valstīs. Bet 26% gadījumu cilvēki norādījuši, ka viņus interesētu informācija par ceļojumiem, kas piemēroti dažādām ceļotāju grupām, piemēram, vecākiem ar bērniem, jaunlaulātajiem u.tml.

“Tā kā ceļošana mūsdienās ir kļuvusi populāra, bet pandēmijas gados to daudzi atlika, ir skaidrs, ka populāri tūrisma galamērķi šobrīd var būt ļoti pārpildīti un uz viena objekta apskati vienlaikus pretendēs vēl desmitiem citu ceļotāju. Tādēļ daudziem šī ir motivācija atklāt kaut ko jaunu, neredzētu un vēl mazpazīstamu. Savukārt praktiski padomi ir zelta vērtē, jo bieži vien reālo situāciju vari uzzināti tikai tad, ja patiesi esi bijis konkrētajā valstī vai apskates objektā. Piemēram, ne visi cilvēki zina, ka, peldoties noteiktās pludmalēs, ir jāuzmanās no jūras ežiem un jāvelk speciāli apavi. Tāpat kādam var būt pārsteigums, ka ne tikai Lielbritānijā, bet arī Kiprā ir jābrauc ar auto pa kreiso ceļa pusi un arī automašīnām stūre ir labajā pusē. Bet atsevišķās valstīs atšķiras kontaktligzdas un tīkla spriegums, kādēļ līdzi paņemto elektroierīci, piemēram, fēnu, bez īpaša pārveidotāja nevarēs lietot,” stāsta U. Ahuna-Ozola.

*Aptauju veica “Bite”, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Aptauja notika 2022.gada jūlijā, piedaloties 1004 iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 74 gadiem.