Atpakaļ

Noskaidroti konkursa “Labākais iepakojums Latvijā 2022” uzvarētāji

Nacionālais konkurss “Labākais iepakojums Latvijā 2022”, ko organizē Latvijas Iepakojuma asociācija kopš 1996.gada, ir noslēdzies. Šogad konkursā piedalījās 20 konkursanti ar 37 iepakojumiem un iepakojumu sērijām.

Konkurss tradicionāli sastāv no vairākiem posmiem, kuros darbus vērtē gan patērētāji, gan nozares profesionāļi. Septembrī starptautiskās izstādes “Riga Food” apmeklētāji balsoja par iesniegtajiem darbiem, bet oktobrī un novembrī – interneta lietotāji, ekspertu žūrija, konkursa atbalstītāji. Žūrijas savus vērtējumus noteica atbilstoši konkursa Nolikumam definētajiem kritērijiem: konstrukcija, forma, dizains, funkcionalitāte, kopiespaids, realizācijas kvalitāte u.c.

Ekspertu žūrija šogad nolēma nepiešķirt konkursa galveno balvu, bet uzaicināt piedalīties Pasaules Iepakojuma organizācijas konkursā “WorldStar for Packaging” 2023.gadā SIA “Stora Enso Packaging” ar iepakojumu grāmatai “Brīnumu Diena”.

Augstākos rezultātus konkursā ieguvuši:

• kategorijā “Tirdzniecības iepakojums pārtikas produktiem” – iepakojums zīmola “Diplomats” sardīņu konserviem no SIA “Unda”;

• kategorijā “Tirdzniecības iepakojums dzērieniem” – iepakojums alum “Tērvete” (0,5 l x 6) no AS “VG Kvadra Pak”;

• kategorijā “Tirdzniecības iepakojums nepārtikas produktiem” – iepakojums zīmola “Tonus Elast” produktiem no SIA “Brandbox” un iepakojums kosmētikas komplektam “Lumene” no AS “VG Kvadra Pak”;

• kategorijā “Prezentācijas iepakojums” – iepakojums grāmatai “Brīnumu diena” no SIA “Stora Enso Packaging” un iepakojums zīmola “Lumene” adventes kalendāram no AS “VG Kvadra Pak”;

• kategorijā “Iepakojuma palīglīdzekļi – etiķetes zīmola “Tallinn Distillery” alkoholiskam dzērienam, kas izgatavotas AS “Liepājas Papīrs”;

Izstādes “Riga Food 2022” apmeklētāju visaugstāko vērtējumu saņēma iepakojums vītinātai liellopu gaļai, ko iesniedza Žanis Nikolaičenko. Savukārt patērētāju balsojumā internetā uzvarēja SIA “Lite Candles” iepakojums svecei “Lite”.

Savu vērtējumu sniedza arī konkursa atbalstītāji: Eiropas Iepakojuma institūciju konsorcijs (EPIC), izstāžu rīkotājsabiedrība “BT1”, Latvijas Zaļais punkts, GS1 Latvija, Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācija, LDDK Drukas un mediju tehnoloģiju Nozares ekspertu padome, Latvijas Iepakojuma sertifikācijas centrs, LBTU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļa un Latvijas Dizaineru savienība.

Visvairāk atzinību četrās kategorijās saņēma SIA “Unda” iepakojums zīmola “Diplomats” sardīņu konserviem: 1. vieta kategorijā “Tirdzniecības iepakojums pārtikas produktiem”, Atzinības raksti no LBTU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļas par košu, atraktīvu un pamanāmu dizainu, sērijas saskanīgumu un materiālu risinājumu iepakojumam un no GS1 par precīzu GS1 un ISO standartu ievērošanu svītrkoda simbola attēlošanā un izvietošanā, kā arī 3. vieta izstādes “Riga Food” apmeklētāju vērtējumā;

No dalībniekiem visvairāk balvu ieguva AS “VG Kvadra Pak”: trīs 1. vietas un vienu 2. vietu ekspertu žūrijas vērtējumā, kā arī Atzinības rakstus no GS1 par precīzu GS1 un ISO standartu ievērošanu svītrkoda simbola attēlošanā un izvietošanā uz zīmola “Halva” adventes kalendāra un saldumu izlases “Ziemas pasaciņa” iepakojuma, kā arī no LBTU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļas par karnevāla jeb pasakas pārvērtību noslēpumainību iepakojumā saldumu izlasei “Ziemas pasaciņa”.

Konkursa rezultāti visās nominācijās, kā arī konkursa darbi un apraksti apskatāmi LIA mājaslapā www.packaging.lv

Nacionālais konkurss par labāko iepakojumu notiek katru gadu, un savus darbus var pieteikt iepakojuma pasūtītāji, dizaineri, iepakojuma izgatavotāji, iepakotāji un preču izplatītāji.

Latvijas Iepakojuma asociācija ir biedrība, kurā apvienojušies Latvijas uzņēmēji – iepakojuma ražotāji, tirgotāji, lietotāji, eksperti. Kopš 1996.gada LIA ir Pasaules Iepakojuma organizācijas pilntiesīga dalībniece. Galvenie LIA mērķi ir nodrošināt iepakojuma nozares attīstību, progresīvu iepakošanas tehnoloģiju ieviešanu, racionālu izlietotā iepakojuma apsaimniekošanas sistēmu izveidi valstī, mērķtiecīgu komunikāciju attiecībās ar likumdevēju, patērētāju, sabiedrību.