“Latvenergo” līdz 2026.gadam Eiropas transporta ceļu tīklā Latvijā un Igaunijā plāno izbūvēt 216 “Elektrum Drive” uzlādes punktus
Uzlādes punktus paredzēts izbūvēt ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansējuma atbalstu 5,5 miljonu eiro apmērā, tostarp 2,8 miljoni eiro tiks novirzīti uzlādes tīklam Latvijā, bet 2,7 miljoni eiro – Igaunijā.
Plānots, ka 25 stacijas būs Latvijā, kamēr Igaunijā būs 30 staciju.
Uzņēmumā skaidro, ka uz TEN-T ceļiem topošajā tīklā būs 212 uzlādes punkti 53 stacijās ar 150-300 kilovatu (kW) uzlādes jaudu, kamēr īpaši ātrā 350-400 kW jauda būs četrās pieslēgvietās divās uzlādes stacijās. Uzlādes tīkls būs pieejams vieglajiem un smagajiem elektroautomobiļiem.
“Latvenergo” Baltijas elektrotransporta uzlādes direktors Ansis Valdovskis norāda, ka šis ir pirmais “Latvenergo” koncerna elektromobilitātes pārrobežu projekts, izmantojot ES līdzfinansējumu. Bez Latvijas un Igaunijas ir plāns turpināt paplašināt ātrās uzlādes tīklu arī Lietuvā.
TEN-T jeb Eiropas transporta tīkls ir Eiropas Savienības dzelzceļa, iekšējo ūdensceļu, auto, jūras, gaisa un multimodālā transporta infrastruktūras vienots tīkls.
Projekts ir daļa no “Elektrum Drive” Baltijas uzlādes tīkla attīstības plāna, kura ietvaros līdz 2026.gadam publiskai uzlādei būs pieejami 1200 uzlādes punktu, bet līdz 2030.gadam – 3000.
Jau ziņots, ka “Latvenergo” koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 2,034 miljardi eiro, kas ir par 10,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna peļņa pieauga par 90,8% un bija 350,917 miljoni eiro.
“Latvenergo” nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. “Latvenergo” obligācijas kotē biržas “Nasdaq Riga” parāda vērtspapīru sarakstā.