Latvijā nepieciešama stratēģiska pieeja vides izglītības jomā
Viņa skaidro, ka vides izglītības konceptvieta bija sava veida pilotprojekts, lai darbībā pārbaudītu tēmas un formātus, kā uzrunāt un iesaistīt cilvēkus diskusijā par vides ilgtspēju, aprites ekonomiku, dabas aizsardzību un klimata pārmaiņām, kā arī stimulētu domāšanas un uzvedības maiņu sabiedrībā.
“Pēc astoņām nedēļām un vairāk nekā 60 pasākumiem, mēs redzam, ka ir auditorijas, kurām vides tēma jau ir svarīga, ir tādi, kas sākuši par to mazliet interesēties, un ir arī skeptiķi,” norāda Baltbārde, piebilstot, ka valsts līmenī ir jābūt stratēģiskai vides izglītības jautājuma risināšanai, jo ir būtiski veidot izpratni, ka klimata pārmaiņu mazināšana nav kāda cita, piemēram, Eiropas Savienības vai valsts iestāžu pienākums, bet gan ikviena cilvēka darbs.
“CleanR grupas” valdes locekle pauž, ka “Šūnas” partneri taujāti, kā varētu veicināt sabiedrības izpratni par vides, klimata jautājumiem un motivēt mainīt ieradumus, norādīja, ka šīm tēmām jau vajadzētu būt daļai no pirmsskolas un skolas mācību programmas, kā arī vajadzētu pastāvīgas neformālās izglītības vietas, kas būtu pieejamas dažādām auditorijām.
Jau ziņots, ka šogad aprīlī “CleanR grupa” Rīgā, K. Valdemāra ielas skvērā starp Latvijas Mākslas akadēmiju un Latvijas Nacionālo mākslas muzeju ir izveidoja vides izglītības konceptvietu “Šūna”.
Tā tika radīta, lai ikviens var gūt vides izglītības pieredzi, izprast klimata pārmaiņas un apzināties savu lomu tajā. Konceptvieta “Šūna” bija atvērta astoņas nedēļas.
Tāpat vēstīts, ka “CleanR grupa” pagājušajā gadā strādāja ar 102,023 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 49,2% vairāk nekā 2022.gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 93,7% – līdz 10,243 miljoniem eiro.
Kompānija “CleanR grupa” reģistrēta 2014.gadā, un tās pamatkapitāls ir 346 000 eiro. “CleanR grupa” obligācijas ir iekļautas biržas “Nasdaq Riga” alternatīvajā tirgū “First North”.