Latvijas valdība pēc ilgām sarunām vienojas par ceļa karti “Rail Baltica” projektam; par finansējumu vēl diskutēs
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens uzsvēra, ka būtiski ir savienot Rīgu, jo lielākā pasažieru plūsma būs starp pilsētas centru un lidostu. Tāpat svarīgi nodrošināt ērtu piekļuvi no kaimiņvalstīm. Projekta izmaksas pieaugušas līdz 26 miljoniem eiro par kilometru, kas pārsniedz sākotnējās aplēses.
Ministri vienojās meklēt alternatīvus finansēšanas modeļus, apsverot Eiropas finansējumu, privāto un publisko partnerību. Satiksmes ministrijā plāno samazināt būvniecības izmaksas, sākot ar viena sliežu ceļa izbūvi. Tiks turpināts darbs pie izmaksu optimizācijas, līdz 30.jūnijam informējot valdību par staciju būvniecības progresu.
Valdība atbalstīja “Rail Baltica” centralizēta pārvaldības modeļa ieviešanu un līdz 1.jūlijam izveidos vadības grupu.
Siliņa uzsvēra, ka valdība lems par finansējumu līdz 30.septembrim. Projekta kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, no kuriem Latvijā – 6,4 miljardus eiro. Dzelzceļa līniju plānots atklāt no 2028. līdz 2030.gadam, savienojot Baltijas valstis ar Eiropu.