Atpakaļ

Muižniece uzsver projekta “Mācībspēks” lomu cīņā ar pedagogu trūkumu

Projekts “Mācītspēks” ir veids, kā cīnīties ar pedagogu trūkumu, uzskata izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece (JKP).

Pēc viņas teiktā, tas neatrisina visu mācībspēka trūkuma problēmu, bet palīdz skolās ienest citu skatījumu. Ja cilvēki ar augstāko izglītību kādā jomā jūt aicinājumu sniegt savas zināšanas jaunajai paaudzei, projekts “Mācītspēks” ir iespēja divu gadu laikā kļūt par pilntiesīgu pedagogu, atgādina ministre.

Muižniece uzskata, ka ir liela starpība, vai uzņēmējdarbību pasniedz uzņēmējs, kurš pats strādā industrijā, vai pedagogs, kurš uzņēmējdarbību ir apguvis akadēmiskajā vidē.

Ministre skaidro, ka šogad pirmajos kampaņas “Mācībspēks” mēnešos izdevies piesaistīt tikpat daudz interesentu, cik iepriekš visā kampaņas periodā. Pieteicēju aktivitāte apliecinot, ka pedagoģija ir profesija, kuru var izvēlēties ne tikai karjeras sākumposmā, bet arī vēlākajos posmos.

Laikā, kad debates par pedagoģijas prestižu ir kļuvušas aktuālākas, ir svarīgi apzināties cik nozīmīgu darbu īsteno pedagogi, skaidro Muižniece. Izglītība esot instruments, kas palīdz indivīdiem kļūt par sociāli rīcībspējīgām būtnēm, un tieši pedagogs palīdz attīstīties visiem iespējamiem bērnu talantiem.

Ministre uzsver, ka profesijas prestižs ne vienmēr ir stāsts par atalgojumu. To apliecinot fakts, ka pedagogu vakanču jautājums ir aktuāls arī valstīs, kur skolotāji ir starp augstāk atalgotajām profesijām. Piemēram, Somijas Izglītības arodbiedrības publicētā informācija liecina, ka līdz 2030.gadam Somijā trūks 4000 pirmsskolas skolotāju un 2000 klašu audzinātāju.

Papildus ministre apšauba, ka profesijas prestižu spēs mainīt tādi risinājumi kā bonusu noteikšana pedagogiem, studiju apmaksa pedagoģijas studentiem, brīvpusdienas izglītības iestāžu darbiniekiem vai apmaksāta dzīvokļa īre. Prestižu tieši ietekmējot paši pedagogi, viņu motivācija un tas, cik lielā mērā viņi apzinās sava darba nozīmi.

“Strādājot pie kvalitatīvas un iekļaujošas izglītības sistēmas, vienlaikus tiks radīta pozitīva ietekme arī uz skolotāju profesijas prestižu. “Mācītspēks” katru gadu skolām dod iespēju iegūt jaunus motivētus skolotājus, kas ir neatsverams pienesums, tāpēc šim projektam viennozīmīgi ir jāturpinās. Papildus tam nedrīkst aizmirst arī par citiem instrumentiem un risinājumiem – gan ikdienišķākiem, gan vērtībās balstītiem,” skaidro ministre.

Kā ziņots, kopš skolotāju piesaistes kampaņas “Esi skolotājs!” izsludināšanas 3.janvārī dalībai skolotāju izglītības projektā “Mācītspēks” mēneša laikā saņemti 625 pieteikumi. Projekta dalībnieku atlasi jau izturējuši 20 kandidāti, kuri pēc intensīvām vasaras mācībām rudenī sāks darbu skolā vienlaikus ar darba vidē balstītām studijām Latvijas Universitātē, Liepājas Universitātē vai Daugavpils Universitātē.