Norvēģijas regulators sodīs “Meta” par personas datu vākšanu mērķētām reklāmām
No 14.augusta “Meta” tiks piemērots sods viena miljona kronu dienā apmērā saistībā ar aģentūras 14.jūlija lēmumu “uz laiku aizliegt uz uzvedību balstītas reklāmas “Facebook” un “Instagram””.
“Datatilsynet” starptautiskās nodaļas vadītājs Tubīass Judins norādīja, ka “Meta” uz uzvedību balstītās reklāmas “ietver uzmācīgu lietotāju novērošanu, negatīvi ietekmējot viņu tiesības uz datu aizsardzību un informācijas brīvību”, turklāt platformās ir mazāk aizsargātas grupas, piemēram, “jaunieši, gados vecāki cilvēki un cilvēki ar kognitīvo spēju traucējumiem”.
Judins norādīja, ka sods noteikts, jo “Meta” nav ievērojusi aģentūras aizliegumu.
Sociālo mediju kompānija pagājušajā nedēļā paziņoja par nodomu lūgt lietotājiem Eiropas Savienībā, Eiropas Ekonomiskajā zonā un Šveicē apstiprināt savu piekrišanu mērķētas reklāmas saņemšanai.
Eiropas regulatori janvārī noraidīja “Meta” iepriekš izmantoto juridisko pamatojumu par “likumīgām interesēm” lietotāju personas datu apkopošanai mērķētām reklāmām.
Judins uzsvēra, ka pārmaiņas ir pozitīvas, tomēr nelikumīga personas datu apkopšana pagaidām turpinās.
“Meta” preses dienestā paziņoja, ka kompānija Norvēģijas regulatora lēmumu pārsūdzēs, jo, kompānijas vērtējumā, tā jau ir izpildījusi regulatora prasību.