Pēdējā pusgada laikā radio ik dienu klausījās 61,5% Latvijas iedzīvotāju
Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 82,4% jeb 1,25 miljoni Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā, liecina “Kantar” dati.
2024.gada pavasara un ziemas pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis četras stundas un vienu minūti.
Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai Latvijas Radio 2 – 17,7% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 13,1% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā – radio stacija Latvijas Radio 1 ar 9% lielu klausīšanās laika daļu.
2024.gada pavasara un vasaras periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir Latvijas Radio 2, kuru klausījās 12,4% jeb 188 000 Latvijas iedzīvotāju, “Radio Skonto”, kuru klausījās 11,5% jeb 175 000 iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un “Latvijas Radio 1”, kuru vismaz reizi dienā klausījās 7,5% jeb 114 000 Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā, norāda “Kantar”.
Tāpat pētījums liecina, ka pēdējo sešu mēnešu laikā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 32,8% jeb 498 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio SWH” – 27,6% jeb 418 000 iedzīvotāju un Latvijas Radio 2″ – 27% jeb 410 000 iedzīvotāju minētajā vecuma grupā.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga norāda, ka, salīdzinot radio staciju klausītāju skaitu ar situāciju pirms gada atbilstošā periodā, radio klausītāju skaits, kas vismaz reizi dienā klausījies radio, ir nedaudz samazinājies, proti, par 1,7%.
Kā norāda Kronberga, salīdzinot šo radio klausītāju skaitu dažādās demogrāfiskās grupās ar situāciju pirms gada šajā laikā, radio klausītāju skaits, kas klausījās radio ik dienu, samazinājās Rīgā – par 1,9% un citās Latvijas pilsētās – par 4,1%, bet lauku apdzīvotās teritorijās tas palielinājās par 1,4%. Savukārt vecuma grupā no 16 līdz 44 gadiem klausītāju skaits, kuri ik dienu klausījās radio, palielinājās par 0,5%, bet vecuma grupā no 45 līdz 74 gadiem – samazinājās par 3,8%.
Šā gada pavasara un vasaras laikā radio klausījās par 3,6% mazāks sieviešu skaits, bet vīriešu radio klausītāju skaits pieauga par 0,2%, salīdzinot ar situāciju pirms gada, informē Kronberga.
Līdztekus, Kronberga norāda, ka, salīdzinot pētījuma rezultātus dažādās radio klausīšanās vietās ar pētījuma rezultātiem pirms gada, par 1,2% samazinājies radio klausītāju skaits mājās, par 0,3% sabiedriskās vietās, par 0,1% – automašīnās. Savukārt darba vietās un citur, piemēram, ciemos pie draugiem, radio klausītāju skaits, kas radio klausījās vismaz reizi dienā ir bez izmaiņām, tāds pats kā pirms gada.
Kā liecina radio auditorijas pētījuma rezultāti, daļai no radio klausītājiem ir noturīgs ieradums klausīties radio internetā dažādās ierīcēs. Šī gada pavasarī un vasarā radio internetā klausījās vidēji 20,3% jeb 307 600 Latvijas iedzīvotāju nedēļā, un kādu no Latvijā raidošām radio stacijām mobilajos tālruņos un viedtālruņos klausījās vidēji 12,1% jeb 183 700 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Pētījumā iekļautas 34 radio stacijas – “Auto radio”, “Divu krastu radio”, “EHR” (“Eiropas hitu radio”), “EHR russkie hiti”, “EHR SuperHits”, “EHR latviešu hiti”, “Jēkabpils radio 1”, “Kurzemes radio”, “Latvijas kristīgais radio”, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – “Pieci.lv”, Latvijas Radio 6 – “NABA”, “Lounge FM”, radio “Alise plus”, radio “Baltkom”, radio “Marija Latvija”, “Radio MIX FM 102,7”, “Radio Skonto”, “Radio Skonto plus”, “Radio SWH”, “Radio Tev”, “Radio Relax FM”, “Retro FM”, “Radio Star FM”, “SWH +”, “SWH gold”, “SWH rock”, “SWH spin”, “SWH LV”, “TOP radio” un “Radio roks”.
Aptauja norisinājās no 1.marta līdz 31.augustam. No kopējās 4500 aptaujāto izlases 84,5% jeb 3825 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15,5% jeb 675 respondenti piedalījās aptaujā internetā.