Pētījums: Līdz 10% iedzīvotāju pēdējā gada laikā vērsušies medija redakcijā vai mediju ētiku uzraugošā institūcijā
Līdz 10% Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā ir nosūtījuši kādai masu medija redakcijai vai mediju ētiku uzraugošām institūcijām vēstuli, e-pastu vai komentāru, liecina Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pētījums par Latvijas iedzīvotāju medijpratību.
Kā norādīts pētījumā, šis īpatsvars ir līdzīgs visās mērķa grupās, izņemot seniorus, kur tas veido 6%.
Līdztekus 39% sabiedrības pēdējā gada laikā ir publicējuši paša uzņemtu fotogrāfiju vai video. Pārdomas vai viedokļu rakstu ir publicējuši 19%, bet literāru darbu – 12%. Nozīmīgi mazāka daļa mazākumtautību pārstāvju ir publicējuši foto vai video – 34%.
Kā rāda pētījuma dati, jaunieši visu ir publicējuši nozīmīgi biežāk – foto vai video publicējuši 66%, kamēr seniori – tikai 15%.
Pētījums veikts gan ar kvantitatīvo, gan kvalitatīvo pieeju. Pētījuma aptaujā piedalījās 1556 respondenti vecumā virs 15 gadiem, bet daļēji strukturētajās intervijās – 70 dalībnieki no deviņu gadu vecuma.
Pētījums veikts no 2024.gada maija līdz jūlijam. To veica SIA “Civitta Latvija”.
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība. Turpinot vietnes apskati, jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes jūsu ierīcē.