Atpakaļ

PTAC aicina ievērot mākslīgo maisījumu zīdaiņiem reklāmu aizliegumu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina influencerus, ražotājus un produktu izplatītājus ievērot mākslīgo maisījumu zīdaiņiem reklāmu aizliegumu.

PTAC atzīmē, ka sociālo mediju vietnēs, īpaši platformā “Instagram”, konstatēts, ka satura veidotāji izplata mākslīgā maisījuma zīdaiņiem reklāmu. Visbiežāk tiek reklamēti mākslīgie maisījumi zīdaiņiem vecuma grupā no dzimšanas līdz sešiem mēnešiem.

Uz produktu piedāvājuma komerciālo raksturu norāda sociālo mediju vietņu profilos izvietotie tēmturi “#sadarbība” un “#reklāma”, atzīmē PTAC, piebilstot, ka mākslīgo maisījumu zīdaiņiem popularizēšanas un tirdzniecības veicināšanas nolūkā publikācijās dažkārt tiek ietverti arī tēmturi “#dāvana” vai arī šie produkti tiek piedāvāti par īpaši izdevīgām, pazeminātām cenām.

PTAC atgādina, ka maisījumu zīdaiņiem reklamēšana ir atļauta tikai specializētās publikācijās par zīdaiņu aprūpi un zinātniskās publikācijās, kā arī reklāmā norāda tikai zinātniska un faktiska rakstura informāciju.

Vienlaikus PTAC uzsver, ka ražotajiem un izplatītājiem pircējus kopumā vai grūtnieces, jaunās māmiņas vai viņu ģimenes locekļus aizliegts apgādāt ar mākslīgajiem maisījumiem vai šiem produktiem par pazeminātām cenām, paraugiem vai citādām dāvanām reklāmas nolūkā, vai nu tieši vai netieši ar veselības aprūpes sistēmas vai veselības aprūpē iesaistītu darbinieku starpniecību.

Tāpat ražotājiem un izplatītājiem ir aizliegts apgādāt satura veidotājus ar mākslīgā maisījuma zīdaiņiem dāvanām vai cita veida bezmaksas paraugiem reklāmas nolūkos. Savukārt satura veidotājiem ir aizliegts publicēt šo produktu reklāmas sociālos tīklos, norāda PTAC.