


PTAC pērn saņēma trīs sūdzības par iespējamiem Digitālo pakalpojumu akta pārkāpumiem



Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), kas ir Eiropas Savienības Digitālo pakalpojumu akta koordinators Latvijā, pērn saņēmis trīs sūdzības par iespējamiem akta pārkāpumiem, aģentūru LETA informēja PTAC.
Vienlaikus PTAC prognozē, ka sūdzību skaits 2025.gadā ievērojami pieaugs.
PTAC publicējis pirmo ikgadējo ziņojumu par Digitālo pakalpojumu akta ieviešanu, kurā teikts, ka pērn Latvijas iestādes ir izdevušas 288 rīkojumus, kuros pieprasīta starpniecības pakalpojumu ierobežošana, no tiem lielākā daļa rīkojumi attiecas uz azartspēļu jomu.
Tostarp 282 rīkojumi saņemti azartspēļu jomā, trīs – patērētāju tiesību jomā, divi rīkojumi bijuši elektronisko plašsaziņas līdzekļu jomā, bet viens – sabiedrības veselības jomā.
PTAC akcentē, ka Digitālo pakalpojumu akts paredz iespēju iesniegt sūdzības arī par iespējamiem pārkāpumiem. Sūdzības var iesniegt gan pakalpojumu saņēmēji, gan to pilnvarotas organizācijas vai struktūras.
Digitālo pakalpojumu koordinators izskatīs sūdzības par pakalpojumu sniedzējiem, kuri reģistrēti Latvijā. Pārējos gadījumos tās izskatīšana tiks pārsūtīta tās valsts digitālo pakalpojumu koordinatoram, kura valstī ir reģistrēts attiecīgais pakalpojuma sniedzējs vai tā pārstāvis.
PTAC iepriekš informēja, ka, lai nodrošinātu efektīvu administratīvo iestāžu sadarbību Latvijā, 2024.gadā 12 iestādes parakstīja sadarbības memorandu.
Memorands ļaus 2025.gadā PTAC sekmīgi turpināt koordinatora funkciju nodrošināšanu. Tiks nodrošināta pastiprināta tiešsaistes tirdzniecības platformu uzraudzība un pievērsta uzmanība, kā ļoti lielās tiešsaistes platformas, kuru vidējais lietotāju skaits mēnesī Eiropas Savienībā pārsniedz 45 miljonus, nodrošina nelegāla satura un dezinformācijas ierobežošanu 2025.gada jūnijā gaidāmo pašvaldību vēlēšanu kontekstā.
Digitālo pakalpojumu akts ir regula, kuras mērķis ir nodrošināt tiesisku tiešsaistes starpniecības pakalpojumu vidi, tostarp uzraudzības iestāžu iespējas vērsties pie platformām un citiem starpniecība pakalpojumu sniedzējiem saistībā ar pārkāpumiem, kas skar neatļautu saturu vai neatbilstošu starpniecības pakalpojumu izmantošanu.
Papildus iestādēm, kas izmeklē un novērš pārkāpumus, kuri saistīti ar neatļautu saturu vai neatbilstošu starpniecības pakalpojumu izmantošanu, Digitālo pakalpojumu akts paredz iestādi, kurai ir koordinējošā loma saistībā ar šīs regulas efektīvu piemērošanu. Latvijas digitālo pakalpojumu koordinators kopš 2024.gada 21.jūnija ir PTAC.