


“Radio SWH” atzinīgi vērtē rosinātos radio reklāmas ierobežojumus



Rosinātie grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas skar radio reklāmu ierobežojumus, vērtējami pozitīvi un samazinās regulācijas nevienlīdzību starp dažādiem mediju veidiem, aģentūrai LETA uzsvēra “Radio SWH” komercdirektors Filips Rubenis.
Viņš atzina, ka plānotos grozījumus vērē pozitīvi. Tie, pēc Rubeņa teiktā, sniedz radio programmu veidotājiem lielāku elastību reklāmu izvietošanā, veicina mediju nozares pašregulāciju, kā arī samazina regulācijas nevienlīdzību starp dažādiem mediju veidiem.
“Tomēr jāuzsver, ka šīs izmaiņas ir tikai pirmais solis – ir būtiski jāpārskata visus novecojušos reklāmas ierobežojumus,” sacīja Rubenis.
Jau vēstīts, ka Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija iesniegusi grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz, ka reklāmas apjoms radio programmās vairs netiks ierobežots katrā stundā, bet gan diennaktī, nepārsniedzot 20% no kopējā raidlaika.
Tāpat likumprojekts paredz, ka tiek precizēti un vienkāršoti reklāmas veidi, piemēram, tiek izslēgti jēdzieni “radio veikals” un “radio veikala skatlogs”.
Ar grozījumiem tiks noteikts, ka ilgstošas reklāmas, kas ir ilgākas par 90 sekundēm, tiek skaidri definētas un tām tiek noteikti izvietošanas ierobežojumi, piemēram, tās nedrīkst rādīt valsts svētku un reliģisko ceremoniju laikā.
Grozījumos uzsvērta nepieciešamība marķēt komerciālos paziņojumus, lai sabiedrība varētu skaidri atšķirt redakcionālo saturu no apmaksāta satura.
Tāpat ziņots, ka minētos grozījumus sagatavojusi Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP).
Grozījumus NEPLP izklāstīja Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēdē 27.maijā. Padome bija rosinājusi izslēgt no likuma nosacījumu, kas paredz, ka ilgstoša reklāma nedrīkst atgādināt jau esošu raidījumu, un to nedrīkst vadīt attiecīgajā elektroniskajā plašsaziņas līdzeklī strādājoši žurnālisti. Par to uz plašākām diskusijām aicināja Kultūras ministrija, norādot, ka šis jautājums noteikti ir izdiskutējams arī ar žurnālistu nevalstiskajām organizācijām.
NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš gan sēdē norādīja, ka jau šobrīd radio žurnālisti bieži vien ierunā reklāmas, lai arī likums viņiem to aizliedz darīt. Tieši tādēļ padome vēlas, lai šis punkts tiktu izņemts no likuma. Pretējā gadījumā, pēc Āboliņa teiktā, ja NEPLP par to sodīs visus radio, tad sekas varot būt sliktas.