Reklāmas asociācija: “Lidl” ienākšana Latvijā būtiski mainīja lielāko reklāmdevēju topu
Pēc viņas teiktā, reklāmas tirgū izteikti var novērot mazumtirgotāju aktivitāti un tas ir saistīts ar konkurenci mazumtirdzniecības sektorā, ne tik daudz situāciju ekonomikā.
“Mazumtirdzniecība jau vairākus gadus ir lielākā reklāmdevēja, kas “Lidl” ienākšanas dēļ ar lielu atrāvienu ir attālinājusies no otras lielākās kategorijas, kas ir internets,” stāstīja Liepiņa, skaidrojot, ka interneta kategorijā ietilpst internetveikali un e-komercijas pakalpojumi. Trešā reklamētākā nozare ir pārtikas preces.
“Zinot to, ka ienāks “Lidl”, abi pārējie mazumtirgotāji, acīmredzot, izstrādāja stratēģiju, kā apgrūtināt trešā spēlētāja ienākšanu un nodrošināt savas pozīcijas. Tādējādi mazumtirdzniecības kategorijā reklāmas apjomi, pēc novērojumiem, bija un turpina būt pārspīlēti. Reklāmas apjomi, kas tiek raidīti nedēļās un mēnešos, ir ļoti augsti, tālu no optimāliem līmeņiem,” norādīja asociācijas vadītāja, piebilstot, ja “Rimi” un “Maxima” turpina reklamēties, tad “Lidl” ir jādara tas pats, jo savas pozīcijas ir jāiekaro.
Liepiņa norādīja, ka mazumtirdzniecības tīkli reklamē arī savus zīmolus, bet lielākā komunikācija ir būvēta uz nedēļas piedāvājumiem. “Skaidrs, ka šāda situācija vēl kādu laiku saglabāsies. Tas arī ir labi, jo tas nāk par labu tirgum kopumā un patērētājiem, jo veicina konkurenci,” sacīja Liepiņa.
Pēc viņas teiktā, iepriekšējos gado, liela reklāmdevēju kategorija bija kreditēšanas un finansēšanas kategorija, kas diemžēl pēc kreditēšanas reklāmu ierobežošanas strauji samazinājās. “Starp piecām lielākajām bija arī bezrecepšu medikamentu kategorija. Tagad šī kategorija uz milžu fona ir jau maziņa,” piebilda LRA vadītāja.
Šobrīd lielākie reklāmdevēji pēc bruto reklāmas cenām ir “Rimi”, “Maxima”, “Lidl”, “Tele2” un “Bite”.