Aptauja: Latvijā 51% iedzīvotāju šķirot atkritumus motivētu konteineru pieejamība
Latvijā 51% iedzīvotāju šķirot atkritumus motivētu konteineru pieejamība, pavēstīja pārtikas ražošanas un vairumtirdzniecības uzņēmuma “Mars Latvia” pārstāvji, atsaucoties uz pētījumu aģentūras “Norstat Latvija” veiktās aptaujas datiem.
Vienlaikus 20% aptaujāto kā motivējošāko faktoru atkritumu šķirošanai norādījuši pieejamāku depozīta sistēmu.
Aptaujas dati liecina, ka atkritumu šķirošanas konteineru pieejamība ir īpaši motivējošs faktors šķirot atkritumus respondentiem vecumā no 60 līdz 74 gadiem (62%). Vienlaikus jaunākā paaudze jeb iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem biežāk nekā citi aptaujas dalībnieki kā motivējošāko faktoru atkritumu šķirošanai norādījuši pieejamāku depozīta sistēmu (25%).
Citi faktori, kas mudinātu cilvēkus šķirot atkritumus, ir lielāka klimata krīze nekā šobrīd (4%), aktīvāki atkritumu šķirošanas paradumi darbavietā (3%), draugu pamudinājums (2%) un bērnu ieteikums (1%).
Savukārt 6% respondentu norādījuši, ka viņus neinteresē atkritumu šķirošana.
Aptauja veikta 2022.gada augustā, aptaujājot 1000 Latvijā dzīvojošu, ekonomiski aktīvu iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
“Mars” ražo pārtikas produktus, saldumus un mājdzīvnieku barību. Uzņēmums ražo tādus produktus kā “M&M’s”, “Snickers”, “Twix”, “Royal Canin”, “Dove”, “Whiskas” u.c. Kompānija darbojas vairāk nekā 80 valstīs.