Jaunajā mācību gadā 568 izglītības iestādēs skolas solos sēdīsies vairāk nekā 219 000 skolēnu
Jaunajā mācību gadā 568 izglītības iestādēs skolas solos sēdīsies 219 141 skolēns, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) apkopotā informācija. Dati par izglītojamo skaitu gan var tikt precizēti pēc 5.septembra, kad skolas būs ievadījušas jaunāko informāciju Valsts izglītības informācijas sistēmā (VIIS).
Pirmajās klasēs provizoriski ir uzņemti ir 21 500 skolēnu.
Jaunajā mācību gadā ir veikts pašvaldību skolu tīkla izmaiņas un slēgtas ir četras sākumskolas, 18 pamatskolas, četras vidusskolas, astoņas pirmsskolas izglītības iestādes, kā arī viena speciālā pamatskola.
Reorganizācijas procesā viena iestāde pievienojas citai izglītības iestādei un apvienojas 18 izglītības iestādes, izveidojot piecas izglītības iestādes.
Savukārt 12 vidusskolas pārveidotas par pamatskolām, četras pamatskolas pārveidotas par sākumskolām un viena sākumskola pārveidota par pamatskolu.
Jaunais mācību gads tiek organizēts klātienē, kā tas bija pirms Covid-19 pandēmijas. Vienlaikus joprojām tiks nodrošināti mājas testi, lai tajā brīdī, kad pedagogs vai skolēns jūtas slikti, varētu veikt šo testu, kā arī skolu direktoriem joprojām būs tiesības lemt par īslaicīgu pāreju uz hibrīda vai attālināto mācību režīmu.
Pašreiz arī netiek noteikta īpaša vakcinācijas kārtība, kā arī masku lietošana nav obligāta.
Tikai ievērojami palielinoties saslimstības rādītājiem, īslaicīgi tiks ieviesti papildu drošības pasākumi. Sekojoši IZM ir izveidojusi trīs dažādus scenārijus, kas tiks veikti atkarībā no Covid-19 pandēmijas riska līmeņa valstī – zema vai vidēja riska līmeņa, vidēji augsta riska līmeņa un augsta riska līmeņa gadījumā.
Speciālo izglītības programmu audzēkņi nepieciešamības gadījumā tiek testēti uz Covid-19 attiecīgajā līmenī noteiktajā kārtībā, iekļaujot pēc iespējas vairāk iestādes audzēkņu, individuāli izvērtējot katru gadījumu un lemjot par risinājumiem, kas katram konkrētam skolēnam būtu draudzīgāki un neradītu traumējošu psiholoģisku ietekmi.