Pētījums: Latvijā 80% uzņēmumu vadītāju skatījumā darba devēja reputācija var ietekmēt kompānijas attīstību
Tostarp 37% vadītāju pilnībā tam piekrīt un 43% drīzāk piekrīt, bet 10% ir snieguši noraidošu atbildi.
“Kantar” veiktais Pievilcīgāko darba devēju tēla pētījums liecina, ka vairākuma jeb 81% augstākā un vidējā līmeņa vadītāju skatījumā spēcīgs uzņēmuma/organizācijas darba devēja tēls jeb uzņēmuma kā darba devēja reputācija ir būtiska labu darbinieku piesaistē. Tostarp 38% tam pilnībā piekrīt un 43% drīzāk piekrīt, bet 10% ir snieguši noraidošu atbildi.
Pēc “Kantar” pētījuma datiem, darba devēja zīmola veidošana virknē Latvijas organizāciju ir kļuvusi par būtisku talantu vadības un komunikācijas stratēģiju – 63% darba ņēmēju norāda, ka uzņēmumā/organizācijā, kurā viņi šobrīd strādā, tiek sekots līdzi tā darba devēja tēlam jeb uzņēmuma kā darba devēja reputācijai.
Tostarp 34% uzņēmumos ir izstrādāta darba devēja tēla stratēģija un investēts tās pilnveidošanā, bet 29% – tiek sekots līdzi, bet nav izstrādāta darba devēja tēla stratēģija.
Tikmēr 18% darba ņēmēju norāda, ka uzņēmumā/organizācijā, kurā viņš strādā, netiek sekots līdzi darba devēja tēlam, tostarp 10% neseko līdzi, bet ir par to domāts, bet 8% neseko un nav par to arī domāts.
Pētījumā secināts, ka informāciju un komunikāciju pakalpojumu, kā arī finanšu, apdrošināšanas nozaru uzņēmumos un salīdzinoši lielākos uzņēmumos (100 un vairāk darbinieku) biežāk nekā vidēji pārējos Latvijas uzņēmumos tiek sekots līdzi un ir izstrādāta arī darba devēja tēla stratēģija un investēts tēla pilnveidē.
Tikmēr retāk darba devēja tēlam līdzi seko Kurzemes reģiona uzņēmumi, būvniecības nozares uzņēmumi, kā arī salīdzinoši mazāki uzņēmumi (līdz 19 darbiniekiem), kas nereti ir saistīts ar ierobežotiem finanšu un cilvēkresursiem šajos uzņēmumos.
Pētījuma autori arī atzīmē, ka būtiska sakarība iezīmējas ar darbinieku apmierinātību – tie strādājošie, kuri ir ļoti apmierināti ar pašreizējo darbu, būtiski biežāk norādījuši, ka uzņēmumā tiek sekots līdzi darba devēja tēlam, tostarp ir izstrādāta arī darba devēja tēla stratēģija un investēts tā pilnveidē, savukārt mazāk apmierinātie – ka būtiski retāk tiek sekots līdzi.
Pievilcīgāko darba devēju tēla pētījums veikts 2024.gada pavasarī darba ņēmēju un studentu mērķa grupās. Pētījumā, izmantojot datorizētās tiešsaistes intervijas, tika aptaujāti 1120 Latvijas darba ņēmēji, no kuriem 208 augstākā un vidējā līmeņa vadītāji, kā arī 500 vadošo Latvijas augstskolu studenti.