Siliņa: Visām Baltijas valstīm būs jāparāda progress “Rail Baltica” attīstībā
Jautāta par Satiksmes ministrijas (SM) ziņojumu, kurā norādīts, ka sākotnējā fāzē pa “Rail Baltica” kursējošie starptautiskie ātrvilcieni Rīgā neienāks, bet piestās Salaspilī, premjere norādīja, ka šis ziņojums valdībā vēl nav izdiskutēts, līdz ar to, kamēr viņa to nav redzējusi un valdībā par to nav bijusi diskusija, Ministru prezidente to negribētu komentēt.
Premjere pauda, ka valstij ir jāatrod veids, kā darboties tā finansējuma ietvaros, kas ir piešķirts, bet jebkurā gadījumā Baltijas valstīm būs jādodas “diezgan pamatotā” diskusijā Eiropas Savienībā (ES) par nākamo daudzgadu ES budžetu.
Patlaban visām trijām Baltijas valstīm ir jāparāda progress “Rail Baltica” attīstībā, jo, ja tās progresu nevarēs parādīt, tad arī Eiropai būs grūtāk lemt par finansējumu, sacīja valdības vadītāja.
Siliņa norādīja, ka arī citas valstis transporta nozarē finansējumu ļoti vēlas iegūt sev, jo šajā nozarē Eiropā vajadzības esot lielas.
“Šobrīd mēs runājam par to finansējumu, kas mums šobrīd ir skaidrs, bet mums noteikti būs vajadzīgs papildu finansējums nākamajā ES daudzgadu budžetā,” sacīja premjere.
Tāpat viņa uzsvēra, ka Rīgas kopējā dzelzceļa infrastruktūrā noteikti ir jāintegrē “Rail Baltica” un ātrvilcieni.
Arī Valsts prezidents uzsvēra, ka ir jāsagaida diskusija valdībā, tās lēmums šajā jautājumā, kā arī skaidrojums par šo lēmumu. Tāpat Rinkēvičs atgādināja par komunikācijas nozīmi “Rail Baltica” jautājumā, piebilstot, ka tikpat būtiski, cik lēmumus pieņemt, ir tos skaidrot.
Kā ziņots, SM saskaņošanai iesniegusi informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada ES daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms “Rail Baltica” projekta pirmās kārtas pabeigšanas, savukārt finansējumu plāno piesaistīt, pārdalot ES fondu finansējumu no citiem SM infrastruktūras projektiem, tostarp bateriju elektrovilcienu iegādes.
Ziņojumā teikts, ka ir izstrādāts optimizēts tehniskais risinājums dzelzceļa savienojuma izveidei no Rīgas Centrālās stacijas līdz Rīgas lidostai, kā arī, uzlabojot esošo pasažieru vilcienu kustību savienojumā no Rīgas centra līdz multimodālai pasažieru stacijai “Daugavkrasti” Salaspilī, tādējādi nodrošinot iespēju savienoties ar “Rail Baltica” 1435 mm līniju, teikts ziņojumā.
Līdz ar to sākotnējā fāzē pa “Rail Baltica” kursējošie starptautiskie ātrvilcieni Rīgā neienāks, bet piestās Salaspilī.