Atpakaļ

Aptauja: Dienvidkurzemes un Kuldīgas novados vairāk nekā 80% pasažieru apmierināti ar sabiedrisko transportu

Dienvidkurzemes un Kuldīgas novadā vairāk nekā 80% pasažieru ir apmierināti ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem, secināts sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS pēc Autotransporta direkcijas pasūtījuma veiktajā aptaujā.

SKDS veikusi pasažieru aptauju sešos Latvijas novados – Augšdaugavas, Ādažu, Bauskas, Dienvidkurzemes, Kuldīgas un Madonas.

Cita starpā aptaujā bija iekļauts jautājums “Cik apmierināts/-a Jūs kopumā esat ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem novadā – t.i., cik ērti, viegli, ātri un patīkami ir pārvietoties ar satiksmes autobusiem novada teritorijā?” Dienvidkurzemes novadā – 82%, Kuldīgas novadā – 80% pasažieru atbildēja, ka ir apmierināti ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem.

Lielākā respondentu daļa visos novados atzīst, ka biļeti par braucienu autobusā iegādājas pie autobusa vadītāja un maksā ar skaidru naudu. Savukārt informāciju par autobusu kursēšanas grafikiem un maršrutiem aptaujātie novadu iedzīvotāji galvenokārt iegūst no uzziņu dienestiem, mājaslapā, pa tālruni vai no pieturvietā izvietotā kustību saraksta.

Salīdzinot ar iepriekšējiem pasažieru apmierinātības pētījumiem, 2022.gada SKDS aptauja liecina, ka pasažieru apmierinātība ir augsta attiecībā uz tādiem faktoriem, kā sabiedriskā transporta kvalitāte un komforts. Piemēram, Kuldīgas novadā – 94% aptaujāto ir apmierināti ar sabiedriskā transporta vecumu un izskatu. Autotransporta direkcijā norāda, ka visos minētajos novados no 2021.gada 1.augusta pārvadājumi tiek nodrošināti atbilstoši jaunām kvalitātes prasībām, kuras Autotransporta direkcija ir noteikusi jaunajiem pārvadātājiem.

Pētījuma ietvaros tika vērtēti arī dažādi sabiedriskā transporta pakalpojumu aspekti – ar tīrību autobusu salonos visos novados ir apmierināti aptuveni līdzīgs respondentu īpatsvars. Tāpat kopumā visi iekļauto novadu respondenti ir apmierināti ar to, cik autobusa vadītājs ir laipns un izpalīdzīgs.

Visos pētījumā iekļautajos novados lielākā daļa respondentu nav saskārušies ar to, ka autobusa vadītājs braukšanas laikā lieto mobilo telefonu, autobusā nav iespējams norēķināties ar bankas karti, autobuss vispār nepienāk, autobusa vadītājs brauc “agresīvi”. Lielākā daļa respondentu nav saskārušies arī ar to, ka autobusa vadītājs rupji izturas pret pasažieriem, autobusa vadītājs brauc pārāk lēni, autobuss ir pārpildīts, šoferis neizsniedz braukšanas biļeti vai izsniedz nepareizu braukšanas biļeti.

SKDS aptaujā, kas veikta šogad periodā no maija līdz jūlijam, piedalījās 2415 respondenti.