Atpakaļ

Pirmajā mēnesī rekordaugsts pieprasījums pēc TESLA koplietošanas automašīnām Latvijā – vidējais brauciens ilgst 80 km

Kopš jūlija, kad tika atklāta Latvijā TESLA automašīnu koplietošanas platforma OX DRIVE, pieprasījums pēc šiem elektromobiļiem pārspēj plānoto, tāpēc uzņēmums plāno pārskatīt savus plānus un paātrināt autoparku paplašināšanu ar jauniem TESLA transportlīdzekļiem. Pirmajā attīstības posmā uzņēmums plāno paplašināt autoparku no sākotnēji 40 automašīnām līdz 130 TESLA automašīnām.

“Automašīnu izmantošanas noslodze ir ļoti augsta. Izvērtējot lietotāja profilu, var secināt, ka visvairāk jeb puse TESLA elektromobiļu lietotāju Latvijā ir vecumā no 29 – 38 gadiem – respektīvi, salīdzinoši jauni cilvēki. Vidējais viena brauciena nobraukums ir 80 km un izmantošanas laiks – 8 stundas. Nebijām paredzējuši tik augstu pieprasījumu pēc TESLA automašīnām, jo ikdienā vienlaicīgi ir pieejamas tikai piecas līdz desmit automašīnas. Katrā ziņā var teikt, ka mūsu sabiedrība ir gatava elektromobiļiem un izmēģina tās, lai saprastu, kā ir ar tām pārvietoties ikdienā. Protams, svarīgs faktors izvēlē ir arī TESLA zīmola statuss un tā tehnoloģiskie sasniegumi un vērtības,” atzīst Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja.

Interesanti, ka 2/3 lietotāju šo platformu saviem braucieniem lieto atkārtoti – rekordists ir lietotājs ar 36 braucieniem. Pirmais mēnesis apliecina, ka Latvijā daļa sabiedrības ir gatava pārejai uz zaļajiem transportlīdzekļiem. Daļa platformas lietotāju izmanto to pirmo reizi – respektīvi, iepriekš nav izmantojuši nevienu citu koplietošanas platformu.

Apvienojoties jauniem uzņēmējiem, Latvijā šī gada jūlijā savu darbību uzsāka pirmā TESLA automašīnu koplietošanas platforma OX DRIVE (www.oxdrive.lv). Automašīnu atstāšanas un paņemšanas zonas ir Rīgā un Jūrmalā, kas ir laba iespēja iedzīvotājiem izmantot pasaulē labākos elektromobiļus savām ikdienas un brīvdienu pārvietošanās vajadzībām. Jaunizveidotās TESLA platformas sākotnējais finansējums veido 2,5 miljonus eiro.

Latvijā un pasaulē TESLA ir simbols augstam mūsdienu tehnoloģiju sniegumam un nākotnes perspektīvai. Tāpēc arī jau idejas pirmsākumos tās izveidotāji nolēmuši fokusēties uz šī zīmola automašīnām un balstīt pakalpojumu uz tā augsto kvalitāti. Pāreja uz elektromobiļiem Latvijā notiek mērķtiecīgi, tomēr automašīnu augsto cenu dēļ un ierobežotā valsts atbalsta dēļ sabiedrības vēlme pēc tām ir augstāka, nekā reāli lēmumi par pirkumu. Platformas dibinātāju misija ir padarīt elektromobiļus visiem pieejamus, atsakoties no tradicionālo dzinēju transportlīdzekļiem