Atpakaļ

Sabiedriskā transporta padome ārkārtas sēdē skatīs jautājumu par “Liepājas autobusu parka” nespēju izpildīt visus paredzētos reisus

Autotransporta direkcijā (ATD) ceturtdien plkst.15 sasaukta Sabiedriskā transporta padomes ārkārtas sēde, kurā tiks skatīts jautājums par AS “Liepājas autobusu parka” nespēju izpildīt visus paredzētos reisus Ogres un Aizkraukles lotē, trešdien intervijā Latvijas Radio sacīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. 

Viņš sacīja, ka saistībā ar “Liepājas autobusu parka” nespēju izpildīt visus paredzētos reisus direkcija pieļauj iespēju pārtraukt līgumu ar pārvadātāju. Viņš norādīja, ka ceturtdien ir sasaukta Sabiedriskā transporta padomes ārkārtas sēde, kā arī ir sākta sistemātisko pārkāpumu uzskaites procedūra, kas var novest arī pie tā, ka līgums var tikt pārtraukts, ja uzņēmums netiks galā ar šo problēmu.

Godiņš skaidroja, ka “Liepājas autobusu parks” nespēj izpildīt visus paredzētos reisus saistībā ar šoferu trūkumu.

“Situācija nav apmierinoša. Katru dienu tiek komunicēts ar uzņēmuma vadību, tostarp arī vakar [5.jūlijā] bija tikšanās ar “Liepājas autobusu parka” valdi un padomi, kurā ATD norādīja, ka situācija nav pieņemama un ir nepieciešams maksimāli ātrs risinājums,” teica Godiņš.

Viņš minēja, ka nav pieņemamas divas lietas – attiecīgo reisu neizpilde un kompānijas komunikācija gan ar attiecīgajām pašvaldībām, gan arī ar pasažieriem. “Abas problēmas uzņēmums sola risināt,” teica Godiņš.

Tāpat viņš piebilda, ka vēl dienu pirms līgums stāšanas spēkā uzņēmums apliecināja ATD, ka ir nokomplektēts pilns štats, kas nepieciešams, lai sniegtu līgumā noteiktos pakalpojumus, taču pirmajā dienā apmēram 10 šoferu neieradās darbā.

Savukārt “Liepājas autobusu parka” valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns aģentūru LETA informēja, ka uzņēmums plāno novērst reisu neizpildi Ogrē un Aizkrauklē vēlākais līdz 18.jūlijam.

Viņš norādīja, ka “Liepājas autobusu parks” strādā pie autobusu vadītāju piesaistes. Uzņēmums aicina darbā joprojām dīkstāvē esošos un nenodarbinātos šoferus, kuri iepriekš apkalpoja Ogres un Aizkraukles maršrutus. Tāpat “Liepājas autobusu parks” pārkārto iekšējos resursus tā, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu plānoto reisu norisi Ogrē un Aizkrauklē, piesaistot autobusu vadītājus no Liepājas un Pierīgas.

Viņš arī atzīmēja, ka uzņēmums ir palielinājis klientu zvanu centra kapacitāti, lai gadījumos, kad reisi ir atcelti vai kavējas, iedzīvotāji varētu sazvanīt pārvadātāju.

Linkaits savukārt aģentūrai LETA norādīja, ka saistībā ar “Liepājas autobusu parks” nespēju nodrošināt pasažieru pārvadājumus Ogres un Aizkraukles lotē pilnā apmērā ATD steidzami ir jārod risinājums, kas atbilst pasažieru interesēm, un pēc iespējas ātrāk jānodrošina radušos nepilnību novēršanu.

Viņš norādīja, ka šajā situācijā prioritāte ir pasažieru tiesības un iedzīvotāju iespēja izmantot drošu, kvalitatīvu un uzticamu sabiedrisko transportu.

Savukārt Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV) pieprasa Linkaita nekavējošu demisijas pieprasījumu un ATD valdes darbības izvērtēšanu, jo iedzīvotājiem netiek nodrošināti pieejami sabiedriskā transporta pakalpojumi, teikts biedrības vēstulē premjeram.

LPPA prezidents Ivo Ošenieks norāda, ka šobrīd netiek nodrošināta Sabiedriskā transporta pakalpojuma likuma mērķa izpilde – nodrošināt iedzīvotājiem pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus, un ilgstoši tiek ignorēti nozares pārstāvošo organizāciju brīdinājumi par iespējamām problēmām nozarē, un aicinājumi sakārtot sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālās nozīmes maršrutu tīklos.

Biedrība pieprasa Linkaita nekavējošu demisijas pieprasījumu un ATD valdes darbības izvērtēšanu un tās atbilstību ieņemamajiem amatiem.

Vēstulē teikts, ka “esošā situācija ir kliedzoša”, jo sabiedriskā transporta pakalpojuma maršrutu tīkla daļā “Ogre, Aizkraukle” AS “Liepājas autobusu parks” nespēj nodrošināt pērn 9.aprīlī noslēgtā līguma pienācīgu izpildi.

LPPA jau iepriekš ir norādījusi par iepirkumu nolikumu neatbilstībām reālai ekonomiskai situācijai un problēmām iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas procesā.

“Taču līdz šim satiksmes ministrs ir izlicies to nesadzirdam un atbildību centies novirzīt tikai uz ATD,” vēstulē raksta Ošenieks.

LPPA aicina atbildīgās institūcijas steidzami, atbilstoši Iepirkuma biroja vadlīnijām, pārtraukt iepirkuma procedūru par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīkla daļās maršrutu tīkla daļās “Dobele, Jelgava”, “Madona”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Rēzekne, Ludza”, “Talsi, Tukums”, “Valmiera, Valka, Smiltene” un “Ventspils”.

Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu “Liepājas autobusu parka” darbībās, uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA “LAP1R”, kas, pēc “Firmas.lv” datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (33%) ģimenēm.