Atpakaļ

Ventspils reisam vēl trīs miljonāri

Pašvaldības SIA Ventspils reiss neilgi pirms Ziemassvētkiem Miljonāru klubiņā uzņēma trīs jaunus biedrus: Kasparu Vēzi, Raimondu Briedi un Edgaru Boži – ilggadējus un profesionālus autobusu vadītājus, kuri, strādājot uzņēmumā, nobraukuši vienu miljonu kilometru.

Edgars Bože

  • darba stāžs Ventspils reisā – 22 gadi
  • autovadītāja stāžs – 43 gadi
  • darba stāžs pasažieru pārvadājumos – 34 gadi
  • pilsētas maršruti ar mazas ietilpības autobusiem
  • 2022. gadā saņēma atzinību no Autotransporta direkcijas

Kaspars Vēzis

  • darba stāžs Ventspils reisā – 16 gadi
  • autovadītāja stāžs – 25 gadi
  • starppilsētu maršruti ar lielas ietilpības autobusiem
  • Ventspils reisā četras reizes godalgots kā Labākais braucējs
  • pēdējos piecus gadus 1. vietas ieguvējs Profesionālās meistarības konkursu kopvērtējumā
  • 2022. gadā saņēma atzinību no Autotransporta direkcijas

Raimonds Briedis

  • darba stāžs Ventspils reisā – 13 gadi
  • autovadītāja stāžs – 38 gadi
  • starppilsētu un tūrismu maršrutos ar dažādas ietilpības autobusiem
  • ieguvis godalgotas vietas Profesionālās meistarības konkursa kopvērtējumā

Pirms 10 gadiem – 2012. gadā – Ventspils reiss dibināja Miljonāru klubiņu, īpaši godinot tos autobusu vadītājus, kuri pilsētas, starppilsētu un tūrisma maršrutos ar Ventspils reisa autobusiem nobraukuši 1000000 kilometru. Laika gaitā miljonāru skaits jau krietni pārsniedzis divus desmitus, un daži no autobusu vadītājiem kļuvuši pat par dublutmiljonāriem.

Nesen Miljonāru klubiņš kļuvis vēl par trim biedriem bagātāks. Visi trīs jaunie miljonāri – Kaspars Vēzis, Raimonds Briedis un Edgars Bože – Ventspils reisā darbu uzsāka kā pilsētas maršrutu autobusu vadītāji. Ar laiku pārkvalificējoties, šobrīd Kaspars un Raimonds pārvadā pasažierus starppilsētu maršrutos, savukārt Edgars arvien palicis uzticīgs pasažieru pārvadājumiem pilsētas maršrutos.

Raimonds neslēpj, ka arī pats intereses vadīts sekojis līdzi nobraukto kilometru skaitam, un prognozējis, ka savu pirmo miljonu varētu sasniegt uz pavasara pusi. Vaicāts par to, cik viegls vai smags ir ikdienā darāmais darbs, Raimonds atbild, ka «šo darbu nevar vērtēt ne pēc smaguma, ne viegluma; pareizāk būtu to mērīt atbildībā. Un atbildība ir liela, atlaižu nav».

Savukārt Edgars, kurš pēc sava miljona braucis visilgāk – 22 gadus – pēc balvas saņemšana teica: «Esmu gandarīts par to, ka man tas izdevies, jo, braucot pa pilsētu, kilometri lasās lēni. Praktiski visus šos gadus braucu galvenokārt 22. maršrutā. Nu nav jau tas maršruts diez cik garš. Starppilsētniekiem uz Rīgu vai Jelgavu kilometru skaits, ko es nobraucu dienā, sanāk vienā virzienā. Tad nu tā arī ir, ka pilsētas šoferiem vajag divas reizes vairāk laika, lai to miljonu sakrātu.» Turpinot dalīties pārdomās, Edgars veltīja atzinīgus vārdus Ventspils reisam: «Uzņēmumā strādāju 22 gadus.  Ko tas liecina? Tikai to, ka uzņēmums ir labs un uzticams – pie slikta darba devēja tik ilgi noteikti neaizkavētos.»

Trešais miljonārs – Kaspars Vēzis – ir klusākais un nopietnākais no visiem. Viņš pieder pie cilvēkiem, kuri vairāk dara un mazāk runā, taču mirdzumu acīs nenoslēpt – tajās atspoguļojas gan gandarījums, gan mazliet neticības par to, ka arī viņa kilometru kontā ieripojis miljons. Kaspars, kura darba pieredze ilgus gadus saistīta ar pasažieru pārvadājumiem pilsētas maršrutos gan ar mazas, gan lielas ietilpības autobusiem, atzīst, ka kilometru skaits jūtami pieaudzis brīdī, kad sācis braukt starppilsētu un tūrisma maršrutos.

Autobusu vadītāji secina, ka darbs pilsētā ir grūtāks, salīdzinot ar tālajiem braucieniem. Pilsētā autobusa vadītājam jābūt ne tikai profesionālim savā jomā, bet arī gana labam psihologam un cilvēkam ar spēcīgu emocionālo noturību.

Pasažieris, darbs un atbildība aiz katra kilometra

Arturs Lieģis

PSIA Ventspils reiss valdes priekšsēdētājs:

– Ventspils reiss ir uzņēmums, kurā regulāri tiek sekots līdzi autobusu vadītāju darba rādītājiem dažādos kritērijos. Viens no tiem ir nobrauktie kilometri. Tieši šis rādītājs, manuprāt, ir tas, kas atspoguļo ne tikai sausu statistikas rezultātu. Tas ir kas vairāk, jo aiz katra nobrauktā kilometra ir pasažieris, garas darba stundas, pretimnākšana, aizvietojot kolēģus, un reizēm arī ziedošanās, priekšroku dodot darbam, nevis brīvdienu plāniem.

Esmu gandarīts, ka pēc vairāku gadu pārtraukuma bija iespēja svinīgos apstākļos būt kopā ar šī gada miljonāriem un viņu ģimenes locekļiem, jo ģimenes atbalsts un sapratne autobusa vadītāja darbā ir ļoti nozīmīga.

Autobusa vadītājs, kurš uzņēmumā spējis nobraukt vismaz miljons kilometru, ir pierādījis, ka prot ne tikai profesionāli strādāt, bet ir arī lojāls darbinieks, jo uzņēmumā nostrādājis daudzus gadus. Jāatzīmē, ka arī tas tiek īpaši novērtēts, jo darbiniekiem pienākas ikmēneša piemaksa par nostrādātajiem gadiem, kas tiek palielināta proporcionāli darba stāžam uzņēmumā.

Nereti autobusu vadītājus Ventspils reisā mēdz salīdzināt ar kuģu kapteiņiem, jo abiem jāspēj pieņemt atbildīgus lēmumus. Tāpat šī līdzība meklējama arī tajā, ka, dodoties ceļā, nekad nevar zināt, kas reisa laikā notiks. Tāpēc autobusa vadītājiem, tāpat kā jūrniekiem, svarīga ir ģimene, kas pavada ceļā un sagaida mājās. Miljonāri Kaspars Vēzis, Raimonds Briedis un Edgars Bože kopā ar dzīvesbiedrēm.