Atpakaļ

“Ventspils reiss” lems par sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursa rezultātu apstrīdēšanu

Ņemot vērā, ka maršruta tīkla daļā “Ventspils” par uzvarētāju atzīta SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss”, pašvaldības SIA “Ventspils reiss” lems par sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursa rezultātu apstrīdēšanu, pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Arturs Lieģis.

Viņš informē, ka uzņēmums Autotransporta direkcijai (ATD) ir pieprasījis vērtēšanas protokolu, pēc kura saņemšanas un izvērtēšanas lems par konkursa rezultātu apstrīdēšanu.

Kā liecina informācija uzņēmuma mājaslapā, pašlaik “Ventspils reiss” nodrošina pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumus, kā arī starppilsētu maršrutos – satiksmi ar Rīgu, Liepāju, Jelgavu un Kuldīgu, kā arī apkalpo Ventspils novada maršrutus.

Kā liecina “Firmas.lv” informācija, “Ventspils reiss” apgrozījums pērn bija 3,71 miljoni eiro, peļņa – 0,25 miljoni eiro. Uzņēmums reģistrēts 1997.gadā un tā pamatkapitāls ir 2 113 818 eiro. Uzņēmums pieder Ventspils pašvaldībai.

Kā vēstīts, ATD ir noslēgusi konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033.gadam septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās Latvijā.

Par konkursa uzvarētājiem atzīti SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” – maršruta tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi”, AS “Talsu autotransports” – maršruta tīkla daļā “Jelgava, Dobele”, SIA “Norma – A” – maršruta tīkla daļā “Madona”, personu apvienība AS “Rēzeknes autobusu parks” un SIA “RO Reiss” – maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza”, SIA “Tukuma auto” maršruta tīkla daļā “Talsi, Tukums”, SIA “VTU Valmiera” – maršruta tīkla daļā “Valmiera, Valka, Smiltene” un “Latvijas sabiedriskais autobuss” – maršruta tīkla daļā “Ventspils”.

Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta arī pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.

Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti (viens pārvadātājs vai pārvadātāju apvienība).

Vislielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Madona” un “Ventspils” – uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat tika saņemti astoņi piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka, Smiltene”. Maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” tika iesniegti septiņi piedāvājumi, bet “Jelgava, Dobele” – seši.

Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz 2033.gada beigām.

Pretendenti apstrīdēt Iepirkumu komisijas lēmumu varēs līdz 2022.gada 16.septembrim.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, ATD nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. ATD uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.