Albatross home unikālais projekts Ķesterciemā – luksus dzīvokļi, restorāns un SPA
Klusajā Kurzemes jūras piekrastes Ķesterciemā paveras teju nebijušas iespējas tik nelielam ciematam – uzcelts plašs jaunu dzīvokļu komplekss, kurš ļauj tā iemītniekiem ne tikai dzīvot tiešā jūras tuvumā, bet baudīt Rīgas cienīgus restorāna ēdienus, kur saimnieko viens no Latvijas top šefpavāriem un peldēties milzu peldbaseinā, baudot arī SPA iespējas. Uz sarunu aicinājām šī projekta pārdošanas vadītāju Līgu Lapsali un SPA vadītāju Rūtu Raginsku.
Pastāstiet lūdzu, cik sen aizsākās Albatross home projekts Ķesterciemā, un ciktāl tas šobrīd ir attīstījies?
Līga Lapsale: Albatross Home projekts aizsākās 2020.gadā, un maija mēnesī nosvinējām 2 gadus. Es teiktu – tikai divus, jo pēc sajūtām liekas, ka esam šeit krietni ilgāk. Šobrīd grūti prognozēt, ciktāl esam tikuši – daudzi faktori nav atkarīgi no mums. Paredzēts, ka projektu attīstīsim līdz 2025.gadam, iespējams ilgāk. Pieprasījums pašlaik krietni pārsniedz piedāvājumu, veidojas rindas uz mūsu dzīvokļiem, tāpēc būvējam tālāk!
Jūsu kā attīstītāja paspārnē turpat ir arī Albatross restorāns un Albatross SPA. Cik droši jutāties veidot un attīstīt biznesu tik mazā ciematā? Vai noteicošais bija vilinošā Kurzemes jūras piekraste kā atpūtnieku “magnēts”?
Runājot par baseinu – tas nāca mantojumā no iepriekšējiem saimniekiem, tāpēc netika apsvērta doma ierīkot to vai nē. Bija jādara! Domāju, ka tas bija spēcīgs arguments dzīvokļu pircējiem, atbildot uz jautājumu, ko viņi šeit darīs ziemā. Vai arī, kāpēc dzīvokļu īpašniekiem būs iespēja piedāvāt apartamentus īrniekiem ne tikai sezonas laikā.
Albatross restorāns drīzāk ir veiksmes stāsts. Liktenis jau Vecrīgā mūs saveda kopā ar šefpavāru Valteru. Tas bija restorāns, ko apmeklējām katru nedēļu, viņiem bija lielisks pusdienu piedāvājums un te pēkšņi Valters ir gatavs tik ambiciozam solim! Ne katrs ir gatavs atvērt Ķesterciemā tāda līmeņa restorānu. Domāju, ka daudzi rīdzinieki par ciemu ir uzzinājuši kā jaunu vietu Latvijā. Un tagad ir iespējams apvienot – Albatross Spa apmeklējumu un restorānu.
Pastāstiet lūdzu sīkāk par restorānu, kur saimnieko viens no Latvijas top pavāriem!
Restorāns tika atvērts pagājušā gada septembrī kā vieta, kas primāri domāta Albatross Home iedzīvotājiem. Bet to jau ir ļoti iecienījuši rīdzinieki un viesi no visas Latvijas. Tā koncepts ir paredzēts praktiski visiem – ģimenēm, arī gardēžiem un cilvēkiem, kas novērtē Neapoles picu – ceptu malkas krāsnī, dažādas uzkodas, desertus un uz vietas gatavotu saldējumu. Restorānā ir lielisks vīna piedāvājums. Pieejams arī vīna plaukts ar vīna sortimetu, ko var iegādāties uz mājām par ļoti pieejamu cenu. Restorāns ir arī ļoti draudzīgs nelieliem mājdzīvniekiem. Restorāna šefs ir pavārs Valters Zirdziņš ar vairāk kā 20 gadu pieredzi nozarē. Viņa iepriekšējais restorāns Valtera restorāns 2019. gadā tika atzīts kā trešais labākais restorāns Latvijā. Pats Valters arī saņēma balvu kā Latvijas labākais pavārs. Viņa rokraksts ir redzams un atpazīstams neatkarīgi no tā, kur viņš gatavo.
Kādas iespējas piedāvājat SPA cienītājiem?
Rūta Raginska: Albatross SPA ir atvērts nedaudz ilgāk kā 2 mēnešus un teju uzsācis Aqua fitness nodarbību piedāvājumu sertificētas treneres vadībā. Plānojam rudenī uzsākt peldētapmācību bērniem. Peldbaseina garums ir 25 metri, tā seklākajā galā sasniedzot 1 metra dziļumu, bet dziļākajā 2 metri. 0,5 metru dziļais bērnu baseins būs piemērots mazākajiem apmeklētājiem. Vēl Albatross SPA kompleksā ir tvaika pirts un sauna. Īpaši labas atsauksmes saņemam tieši par tvaika pirti, apmeklētāji to ir ļoti iecīnījuši. Tomēr Albatross SPA komplekss vēl nav attīstījis visu pakalpojumu grozu, tādēļ rudenī plānojam pārsteigt ar vēl jauniem pakalpojumiem.
Baseina lielums ir iespaidīgs, vai tāds tas bijis arī agrākajos laikos?
Vietā, kur šobrīd atrodas Albatross SPA, ir bijis Ķesterciema peldbaseins, kurš pēc 2 gadu slēgšanas un atjaunošanas, kopš šī gada marta ir atvērts uzņemt apmeklētājus. Ārpus Rīgas nemaz tik daudz 25 metru peldbaseinu nav, tādēļ esam īpaši priecīgi, ka mūsu peldbaseins ir kļuvis par Albatross Home vizītkarti un bauda ne tikai viesu apmeklējumus, bet arī vietējie iedzīvotāji to apmeklē veselības uzlabošanas nolūkā.
Atgriežoties pie Albatross Home, kāds klients, Jūsuprāt, šeit atradīs savu ideālo mājvietu? Pastāstiet mazliet vairāk par pašiem dzīvokļiem, infrastruktūru.
Līga Lapsale: Wow, cik foršs jautājums! Tieši šo jautājumu man uzdeva 2 gadus atpakaļ, jo nesaprotot pircēju, atrast viņu ir gandrīz neiespējami. Šobrīd pircēji 90% ir “vienādi”. Vidējais vecums ap 40, 2 bērni. Parasti ir arī oma, kura labprāt pavadīs laiku ar mazbērniem pie jūras. Pārsvarā klientiem ir māja, kur jāpļauj zāli, jāapsaimnieko, tāpēc vasarnīcu jeb vēl vienu māju īsti negribas. Un te, dzīvoklis – vienmēr likvīds, ja apnīk, var izīrēt. Dzīvoklis ir ļoti kompakts – 20 vai 35 m2, varam arī apvienot, ja ir vēlme izvērsties. Tie ir skandināvu minimālisma stilā. Pati sākotnēji izstrādāju dizainu, kas tiek kopēts visās kārtās. Uzsvars ir kvalitatīvai ozola parketa grīdai, labai santehnikai, virtuvei. Saņemu uzslavas, ka pēc mūsu apdares var izpausties pēc iespējām, cik nu katrs grib savu vietu pārvērst. Doma ir tāda, ka klients atved gultu un var sākt dzīvot.
Infrastruktūru ļoti pakārtojam bērniem, jo, ja būs laimīgs bērns, tāds būs arī vecāks. Mums ir kolosāla “pump track” trase BMX vai skūteru cienītājiem. Infrastruktūru attīstām pēc iespējām. Domāju par mums vairāk runā darbi – katrs var atbraukt un novērtēt, kas ir paveikts divos gados.
Jums ir vadoša loma šajā projektā – kā aizrit Jūsu darbadiena/ikdiena klusajā ciematiņā?
Galvenais mans šī projekta uzdevums ir atrast priecīgo klientu un noslēgt darījumu (līgumi, notārs, Zemesgrāmata). Tas ir atbildīgākais darbs un rezultāts, ko redz visi. Šobrīd “ievācas” 125 jaunie klienti – darba ir neapskaužami daudz. Pēc pārdošanas, nododu dzīvokli, veidoju sociālo tīklu saturu, daļēji atbildu par apdari, palīdzu iekārtoties. Un jā, komunicēju ar katru. Šobrīd tie ir aptuveni 80 zvani dienā, labi, ka ir whatsapp aplikācija. Pašai sanāca tikai 2020.gada vasarā pabaudīt Ķesterciemu – likās tāds miers un kaifs… Tāpēc zinu, ka klienti šeit jūtas lieliski. Uz vietas esmu vismaz 3 darba dienas, tiklīdz ir sezona un bērniem beidzas skola – katru darba dienu.
Kāds ir Jūsu veiksmīga biznesa moto un vīzija nākotnei?
Es domāju, ka mūsu lielākais moto vai sirdsapziņa ir tāda, ka mēs esam izdarījuši visu, ko varējām. Ir forši! Ir izdevies lielisks projekts jau tagad. Mani iedvesmo apmierināti, priecīgi cilvēki. Kad tādus redzu, tā ir lielākā bagātība un gribas rosīties tālāk.
Vai bija viegli piesaistīt darbiniekus jaunatvērtajām vietām, tā kā lokācija nav pilsētā, bet nelielā ciematā?
Rūta Raginska: Sākotnēji varētu šķist, ka darbinieku atlase un noturēšana ciematā varētu būt izaicinājums, tomēr mūsu pieredze Albatross SPA liecina, ka mūsu darba atlases konkurss apvienoja daudz un spēcīgus kandidātus, kā arī konkurence bija ļoti liela, jo pretendentu skaits bija augstāks nekā mēs sākotnēji bijām pat plānojuši. Konkursa ietvaros esam iepazinuši speciālistus dažādās jomās, kam izrādās, Tukuma novadā ir dzīvesvieta vai vasarnīcas, un vēlme dzīvot un strādāt šeit – tuvu mājām.
Vai pie Jums aizvien strādā arī ukraiņu puiši? Kāda ir pieredze kā darbaspēku un tīri cilvēciski?
Līga Lapsale: Mūsu stāsts par ukraiņu puišiem atšķiras ar to, ka viņi jau pie mums strādāja pirms februāra notikumiem. Un varu teikt tikai tos labākos vārdus, gan kā par cilvēkiem – ļoti pieklājīgi un sirsnīgi, gan kā par meistariem. Viņi sevi ir pierādījuši kvalitātē un attieksmē. Šie vārdi nav pateicoties notikumiem – klienti ir tie, kas novērtē rezultātu un mūsu uzdevums ir klientam nodot dzīvokli tādu, lai viņš var atvest mēbeles un baudīt. Šobrīd puišu ģimenes ir iedzīvojušās, mums ir lieliska sadarbība ar Ķesterciema iedzīvotājiem un ukraiņu ģimenes ir izmitinātas šeit ciemā.
Ieviešot jauno projektu šeit, noteikti tuvāk iepazināt arī vietējos, ilggadējos Ķesterciema iedzīvotājus. Vai vietējie ir atvērti ciemata attīstībai un jaunu cilvēku pieplūdumam?
Domāju, ka mums ir izveidojusies laba sadarbība ar vietējiem iedzīvotājiem, daļa pie mums strādā jau no projekta pirmajām dienām. Mēģinām maksimāli visus iesaistīt, lai nodrošinātu arī mūsu klientiem maksimālu servisu – apsaimniekošanu, dzīvokļu uzkopšanu pēc pieprasījuma. Domāju, ka pašam ciemam tas ir liels pluss, ieguvēji ir visi!