“Liepājas autobusu parks” plāno pārsūdzēt KP lēmumu par aizliegto vienošanos
AS “Liepājas autobusu parks” (LAP) iepazinusies ar Konkurences padomes (KP) lēmumu par aizliegto vienošanos un plāno to pārsūdzēt, norādīja LAP valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns.
“LAP, iepazīstoties ar KP lēmuma saturu par aizliegtu vienošanos sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā un tajā minēto argumentāciju, ir konstatējusi, ka KP nav pienācīgi izvērtējusi visus lietas faktiskos apstākļus, kā rezultātā KP ir nonākusi pie kļūdainajiem secinājumiem,” skaidro Krongorns.
Viņš norāda, ka uzņēmums savā profesionālajā darbībā ievēro visas normatīvo aktu prasības un noliedz konkurences tiesību noteikumu neievērošanu vai Konkurences likuma pārkāpšanu. LAP uzskata, ka kopējas sadarbības iespēju izvērtēšanas process par kopīgu piedāvājumu iesniegšanu Autotransporta direkcijas (ATD) rīkotajos iepirkumos uz konkrētām lotēm, par kura norisi izteikti pārmetumi KP lēmumā, ir bijis tiesiski korekts gan pēc mērķa, gan atbilstības publiskā iepirkuma un konkurences tiesību noteikumiem.
Tāpat Krongorns skaidro, ka katrs piedāvājums ATD iepirkumā iesniegts un katrs līgums ir noslēgts godprātīgi, nodrošinot valstij optimālāko valsts līdzekļu izlietojumu, tas ir izdevīgāko cenu par atbilstošās kvalitātes pakalpojumu.
“LAP un partneru piedāvājumi tika vērtēti kopā ar citu pretendentu, arī KP kritizēto apvienību, piedāvājumiem un atzīti par labākajiem gan cenas, gan tehniskā piedāvājuma ziņā,” pauž LAP vadītājs, norādot, ka LAP aicina uzticēt turpmāko lietas apstākļu atbilstības vērtēšanu tiesai.
Jau ziņots, ka soda nauda kompānijām piemērota par vienošanos ATD organizētajos iepirkumos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos uz 10 gadiem.
KP secinājusi, ka LAP, “Nordeka” un “Latvijas sabiedriskais autobuss”, lai iepirkumā iegūtu pakalpojuma sniegšanas tiesības maršrutos maksimāli pietuvināti noteiktajai robežai – 15 miljoni kilometru gadā, – savstarpēji apmainījās ar komerciāli sensitīvu informāciju ne tikai par lotu sadali, bet arī par dalības nosacījumiem iepirkumos, vienojoties, piemēram, par piedalīšanos vai nepiedalīšanos konkrētajā lotē, kā arī par piedalīšanās formu iepirkumos – individuāli vai veidojot apvienības.
KP, izvērtējot lietas pierādījumus, secināja, ka pārkāpumu periodā tika plānotas teju 20 tikšanās, kurās dažādās kombinācijās tikušies visi trīs lietas dalībnieki. Turklāt, lai īstenotu vienošanās un nodrošinātu tās nepārtrauktību, vienošanās starp lietas dalībniekiem tika sistemātiski aktualizēta un attīstīta, izmantojot dažādus saziņas kanālus – ne tikai zvanus, epastu un īsziņu sarakstes, bet arī mobilās lietotnes “Whatsapp”, “Telegram”, “Google drive”.
Jau ziņots, ka LAP apgrozījums 2021.gadā bija 15,406 miljoni eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākkārt, sasniedzot 3,603 miljonus eiro.
Pēc KP 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu LAP darbībās, uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA “LAP1R”, kas, pēc “Firmas.lv” datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (33%) ģimenēm.
Vienlaikus “Nordeka” apgrozījums 2021.gadā bija 9,9 miljoni eiro, kas ir par 21,8% mazāk nekā gadu iepriekš, un tā strādāja ar 220 000 eiro zaudējumiem pretēji peļņai gadu iepriekš. “Nordeka” reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,669 miljoni eiro. Uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir Juris Savickis.
Savukārt “Latvijas sabiedriskais autobuss” 2021.gadā strādāja ar 8,474 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir gandrīz 4,4 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga 2,7 reizes – līdz 49 767 eiro. Uzņēmums reģistrēts 1996.gadā, un tā pamatkapitāls ir 445 797 eiro. “Latvijas sabiedriskais autobuss” pieder SIA “B-Bus”, kas savukārt pieder Īrijā reģistrētam uzņēmumam “PTC Consulting”. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Vitālijs Komars.