Atpakaļ

Reklamētākais zīmols internetā novembrī bija “Temu”

Reklamētākais zīmols internetā šogad novembrī bija iepirkšanās platforma “Temu”, kura displeja reklāmas ir parādītas 606 560 interneta lietotāju no datoriem, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma “Gemius” publicētā informācija.

Tikmēr otro pozīciju ar 440 920 interneta lietotājiem (“real users”) ieņēma mazumtirgotājs “Rimi”.

Trešais populārākais zīmols displeja reklāmu topā novembrī bija mazumtirgotājs “Lidl”, kura reklāmas sasniedza 436 680 interneta lietotāju, savukārt ceturtajā vietā bija zīmols “RD Electronics”, sasniedzot 416 120 lietotāju no datoriem, bet pirmo piecinieku noslēdza zīmols “Laimz” ar 373 720 interneta lietotājiem.

Ar 369 680 lietotāju no datoriem sestais populārākais bija mobilo sakaru operators “Tele2”, kamēr septītajā vietā novembrī bija “Nissan” ar 360 800 interneta lietotājiem. “Swedbank” displeja reklāmas tika parādītas 356 200 lietotāju, kamēr SIA “Latvijas mobilais telefons” (LMT) displeja reklāmas sasniedza 349 720 interneta lietotāju, bet topu noslēdza informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmums “Bite” ar 349 200 lietotāju.

Video kreatīvu topā novembrī līdera pozīciju ieņēmušas zīmola “Klondaika” video reklāmas, kuras parādījušās 242 840 lietotāju. Seko banka “Citadele” ar 237 440 sasniegtiem lietotājiem, savukārt 236 120 lietotāju ir sasniegušas LMT video reklāmas. Ceturto vietu ieņem “Ikea” reklāmas, kas sasniegušas 217 160 lietotāju, bet piektajā vietā ir bankas “Luminor” video reklāmas ar sasniegtiem 205 480 interneta lietotājiem.

Sestajā vietā ir “Drogas” ar 201 720 interneta lietotājiem, septītajā vietā ir “Tele2” video reklāmas, kas sasniegušas 200 480 interneta lietotāju. Astotajā vietā ir “Jysk” ar sasniegtiem 196 480 interneta lietotājiem, bet devītajā vietā ir zīmols “Purina”, kura video reklāmas sasniegušas 185 080 interneta lietotāju. Savukārt topu noslēdz “Optibet”, kura video reklāmas sasniegušas 184 080 interneta lietotāju.

“Gemius AdReal” sistēmā katru dienu tiek apstrādāti aptuveni četri miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 60 000 jaunu displeju un 5000 video reklāmu. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs – telekomunikācijas, apģērbs un aksesuāri, tirdzniecība, pārtika, finanses, farmācija, mājsaimniecības preces un citās, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.

Pētījuma pamatā ir aptuveni 3000 interneta lietotāju panelis mēnesī (2000 panelistu dienā) vecuma grupā no septiņiem līdz 74 gadiem – reprezentatīva interneta lietotāju grupa, kas interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas kampaņu efektivitāti. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.